האדריכלים בוד"לים: בדיקת ניגודי העניינים פוגעת בתיפקוד

הנציגים עדיין לא פועלים בוועדות ■ משרד הפנים: פועלים להשלמת ההליך‏

אדריכלים ומתכננים שהתמנו כנציגי האירגונים המקצועיים ב-6 ועדות הוד"ל המחוזיות טוענים, כי הליכי הסדרת ניגוד העניינים שלהם נמשכים ומתארכים ללא סיבה מספקת, והתוצאה היא שהוד"לים, שהקמתם עברה בחקיקה מיוחדת, פועלים החל מחודש דצמבר ללא גורמים מקצועיים אובייקטיביים.

‏מדובר ב-6 נציגים שהם אנשי תכנון בולטים (מחוז צפון - מוחמד שיבל, חיפה - דמיטרי מזו, מרכז - ישראל בן-ישראל, תל-אביב - דני רז, ירושלים - נירה סידי' דרום - רפי דנקנר) ועוד 28 ממלאי מקום, רבים מהם אדריכלים מוכרים.

‏‏הנציגים טוענים, כי מובן מאליו שנציג מקצועי לא ישתתף בדיון על תוכנית שיש לו אליה נגיעה, וההצהרות המפורטות הנדרשות מהם, למשל רשימת פרויקטים ורשימת לקוחות, מעכבים את תחילת תיפקודם. זאת, למרות הצהרותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר הפנים אלי ישי, על חשיבות הוועדות

‏‏לדברי חלק מהנציגים, בפועל, עקב מניעת השתתפותם בדיונים , קיים חשש רב כי תכניות שאינן מתאימות לאישור יעברו במסלול חפוז זה, כפי שקרה למספר תכניות בשנים 1990-1995, בהליך הול"ל דאז, הליך שבוטל בשנת 1995 עקב הביקורת הציבורית הרבה על הנזק התכנוני שנגרם על ידו באישור תכניות בלתי ראויות.

‏ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "לאחרונה הוגשה רשימה ארוכה של מועמדים לתפקיד נציגי הארגונים המקצועיים בודלים לבדיקת ניגוד עניינים. המועמדים נדרשו למלא שאלונים בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. מבדיקה עולה כי חלק מהשאלונים לא מולאו כנדרש ונדרשות השלמות והבהרות. משרד הפנם פועל להשלמת הליך בדיקת ניגוד העניינים על מנת לאפשר המינוי בהתאם לחוק תוך מניעת ניגוד עניינים".