החילוץ ליוון מתעכב: שרי האוצר של אירופה לא ייפגשו מחר

(עדכון) - דיווח ברויטרס: שרי האוצר של אירופה היו צפויים לאשר מחר את ההסכם אך טיוטות ההסכם אינן מוכנות ■ זאת, לעומת דבריו של אולי רן: "בקרוב נחליט על חבילת הסיוע השנייה ליוון"

שרי האוצר של אירופה, הדנים בהסכם חבילת החילוץ ליוון, אינם צפויים לקיים פגישה מחר (ד') למרות התכנון המוקדם לגבש את הסכם החילוץ ליוון כבר מחר בבריסל. כך דווח ב"רויטרס" לפני זמן קצר.

על פי הדיווח, כל טיוטות ההסכם עדיין לא מוכנות ולכן העניין יאלץ להידחות. שרי האוצר באירופה יכנסו ועידה נוספת לדיון חוזר בחבילת החילוץ ליוון, ולא יחתמו על ההסכם כבר מחר.

אולי רן: "בקרוב נחליט על חבילת הסיוע השנייה ליוון"

ממשלות אירופה יחליטו בקרוב על חבילת הסיוע השנייה ליוון, כך אמר היום (ג') המפקח על כלכלת האיחוד האירופי, אולי רן. "אני צופה שבקרוב נוכל להחליט על תוכנית חדשה שנייה עבור יוון, גם על מנת להביא הצעה בקשר למעורבות הסקטור הפרטי, חלק חשוב ביותר מהחבילה הכוללת", אמר רן לכתבים בשטסבורג, צרפת.

זאת, לאחר שה"פיננשל טיימס" דיווח היום כי ממשלת גרמניה, כמו גם כלכלות נוספות באירופה, אינן מתכננות לאשר באופן סופי את תוכנית החילוץ היוונית השנייה על סך 130 מיליארד אירו (172.1 מיליארד דולר) בפגישת שרי האוצר של גוש האירו מחר.

לפי הדיווח, ממשלות אירופה מטילות ספק ביכולתה של יוון ליישם את צעדי הצנע הנדרשים בכדי לקבל את הסיוע החיצוני לו היא כה מייחלת, לקראת פירעון חובות בהיקף 14.1 מיליארד אירו לנושיה במארס.

מוקדם יותר במידה והאישור הסופי לא יינתן ביום רביעי, צפויים בכל זאת קברניטי היבשת להעניק ליוון אישור על תנאי - כאשר התוכנית תאושרר סופית רק בפגישת השרים בשבוע הבא. כך עולה מהדיווח.

חילוצה של יוון הופך ריאלי יותר ויותר, לאחר שהפרלמנט המקומי אישר בסוף השבוע הרחבה לצעדי הצנע המדינה - במטרה להוביל לקיצוץ של כ-7% מהתמ"ג של המדינה תוך 3 שנים - באמצעות קיצוץ של 22% בשכר המינימום, רידוד תוכניות הפנסיה ופיטוריהן של כ-150 אלף עובדים מהמגזר הציבורי.

גרמניה והנציבות האירופית ברכו שלשום על אישור צעדי הצנע, במה שהסתמן כנכונות של שרי האוצר באירופה לאשר את חבילת הסיוע השנייה למדינה בפגישתם מחר. (לסיפור המלא)