האם העיר סיאטל בדרך לקבל בחזרה קבוצת NBA?

העיר סיאטל צפויה לאשר הקמת בניית ארינה חדשה בעיר במידה שתקבל הבטחה להחזרת קבוצת ה-NBA. לפני 3 שנים איבדה את הסוניקס שעברו לאוקלהומה סיטי

שלוש שנים אחרי שאיבדו את קבוצת ה-NBA המיתולוגית שלהם, סיאטל סופרסוניקס, אוהדי הכדורסל בסיאטל קיבלו אתמול (ה') בשורה גדולה בנוגע לצעד מעשי ראשון שעשוי להביא לחזרתה של הקבוצה לעיר כבר בקרוב.

איש העסקים כריסטופר האנסן, תושב העיר, הגיש למועצת העיר הצעה בגובה 290 מיליון דולר לבניית ארינה בסיאטל, מתוך עלות בנייה כוללת של 450-500 מיליון דולר שתמומן מכספי ציבור. ההתחייבות של האנסן לבניית הארינה היא כתנאי לכך שה-NBA תתחייב להחזיר "הביתה" את הקבוצה שנלקחה ב-2008. כזכור, לפני שלוש שנים החליט קליי בנט, הבעלים של הסופרסוניקס, להעביר את הקבוצה אחרי 41 שנים מסיאטל, לאוקלהומה סיטי. הסיבה אז למעבר היתה ויכוח על האולם בו שיחקו הסוניקס: בנט החליט לקחת את הקבוצה עיר אחרת אחרי שעיריית סיאטל סירבה להעמיד בפניו אולם חדש או לחלופין להוריד את דמי השכירות הגבוהים עבור האולם הישן בו שיחקה הקבוצה ("קיי ארינה").

ההתנייה של האנסן להקצאת הכסף לאולם החדש בסיאטל היא שהעסקה תכלול בנוסף לקבוצת NBA גם קבוצת הוקי קרח מקצוענית שתשחק באולם.

הפוטנציאל הספורטיבי בסיאטל הוא אחד המבוזבזים ביותר בארה"ב: היא העיר היחידה מבין 15 שווקי הטלוויזיה הגדולים במדינה שאין לה לפחות 3 קבוצות ספורט מקצועניות. לפני שבוע התבטא בנושא גם הקומישינר של ה-NBA, דייויד סטרן, שאמר שהגיע הזמן שסיאטל תקבל בחזרה קבוצה משלה.

השלב הבא יהיה למצוא את העיר ממנה תילקח הקבוצה. מאחר שחזרה של הקבוצה מניו אורלינס כלל אינו על הפרק, האופציה שנראית כרגע כריאלית ביותר היא מעבר של קבוצת ה-NBA ניו אורלינס הורנטס לסיאטל. ההורנטס מוחזקים בשנתיים האחרונות בבעלות של הליגה, מאז שנכשלה עסקת המכירה של הקבוצה.