ישראל כץ: "עוד שביתה כזו ואני סוגר את הרכבת"

שר התחבורה התארח ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ולא הסתיר את זעמו על השביתה ברכבת ■ כץ טען שהטענות של ועד עובדי הרכבת אינן נכונות ■ "לא רק שלא נפטר עובדים, אנחנו נקלוט עובדים חדשים" ■ "עיני היה חייב לפטר את אדרעי אחרי שביזתה את ביה"ד"

שר התחבורה ישראל כץ התארח הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ובמהלכה התייחס השר לשביתת עובדי הרכבת באמצע השבוע ושוב איים לסגור את הרכבת במידה וועד עובדי הרכבת ישבית את הרכבת שוב באופן שבו הוא השבית את תנועת הרכבות ביום שלישי האחרון והביזוי של בית הדין.

"אם הוועד ישבית שוב את תנועת הרכבות בצורה פראית כמו שראינו ביום שלישי ויפר צווים של בית הדין וינסה לתקוף את חברי ההנהלה, אני מודיע חד משמעית שאני סוגר את הרכבת ופותח אותה במתכונת שונה", אמר כץ במהלך הראיון למנחה דנה ויס. "אני מעדיף לסגור את הרכבת זמנית למרות שזה יגרום לאי נוחות זמנית לנוסעים ולפתוח אותה מחדש כדי שתוכל לספק שירות לנוסעים ברמה הגבוהה ביותר".

כץ יצא גם במתקפה חריפה על יושבת ראש ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי שהואשמה בביזוי בית הדין ונקנסה ב-10 אלף שקל. "זה לא תפיקדה של יו"ר הועד להיות אחראית על הרכבת, זה תפקידה של ההנהלה", אמר כץ. "התפקיד של יו"ר ועד עובדים הוא לדאוג לעובדים שלו. מה שאדרעי עושה פוגע מאוד בעבודה המאורגנת".

שר התחבורה לא הסתיר את מחשבותיו לגבי האופן שבו היה צריך לנהוג כלפי אדרעי. "למרות שאין לי סמכות לכך אבל הייתי ממליץ למנכ"ל הרכבת לפטר אותה", אמר כץ. "אני גם הייתי מצפה מיו"ר ההסתדרות עופר עיני לפטר אותה מראשות הוועד, לדעתי הוא פעל בצורה לא נכונה כשהחליט לגבות אותה".

השר כץ התייחס גם לטענות של העובדים שברגע שההסכם להעברת תחזוקת הקרונות לחברת בומברדייה, שמייצרת את הקרונות, ייחתם, הרבה עובדים יפוטרו. "אנחנו לא מפריטים כלום והטענות של העובדים פשוט לא נכונים חד וחלק", אמר כץ בראיון. "להפך, אנחנו נקלוט עוד עובדים כי אנחנו נמצאים בתקופת פיתוח אדירה, ואנחנו לא נפטר אותם אפילו עוד 20 שנה".

"התפקיד שלי הוא לוודא שהרכבת תפעל כראוי, בגלל זה קבעתי פגישה עם עיני ואדרעי ביום חמישי על הנושא הזה", אמר כץ. "אבל פתאום החליט הוועד לפתוח בשביתה הפרועה ולכן הייתי חייב להציב את האולטמטום הזה לחתימה על ההסכם על מנת לוודא שהרכבת תמשיך לפעול כרגיל, ועד אז יימשך המשא ומתן בין הוועד להנהנלה על מנת להגיע להבנות בעניין".

שר התחבורה גם התייחס לשתיקה מהיום שהחלה השביתה ועד יום חמישי. "ביום שלישי נתתי לבית המשפט לומר את דברו, ביום רביעי אמרתי מעל דוכן הכנסת את דעתי על הנושא", אמר כץ. "אבל חיכיתי ליום חמישי על מנת למצוא פתרון, אני לא אדם ששותק או חושש ולא עושה שיקולים פוליטים".