מחאת ה"פסק זמן": חרם גדול על שטראוס מ-1 במארס?

תנועת "מחאת הקוטג'" במכתב למנכ"ל שטראוס, בעקבות הפרסום שהעלה בפייסבוק גולש ישראלי בארה"ב לפיו "פסק זמן" נמכר שם ב-69 סנט בלבד ■ "מחירו של 'פסק זמן' עלה בשיא מחאת הקוטג' ביולי 2011 בשיעור של 5%"

מובילי חרם הקוטג' מאיימים בחרם צרכנים חדש על קבוצת שטראוס, וזאת על רקע פער המחירים של מוצרי שטראוס בין ישראל לחו"ל. לדברי איציק אלרוב, יוזם חרם הקוטג', אם שטראוס לא תבצע הורדת מחירים לאלתר - "יהיה לעם ישראל פורים שמח בלי מוצרי שטראוס-עלית".

הקריאה לחרם חדש על שטראוס מגיע בעקבות הפרסום ברשת כי חטיף "פסק זמן" של שטראוס-עלית נמכר בארה"ב במחיר של 69 סנט, כשמחירו בארץ הוא יותר מ-6 שקלים. מבדיקת "גלובס" עולה כי המחיר שבו נמכר "פסק זמן" בישראל לרשתות השיווק עומד על 5.7 שקלים (כולל מע"מ) - כפול מהמחיר שבו הוא נמכר לצרכן בארה"ב.

עוד עולה מהבדיקה כי מחירו של "פסק זמן" עלה בשיא מחאת הקוטג', ביולי 2011, בשיעור של 5%.

"מחיר שערורייתי"

במכתב לראשי שטראוס כותבים מובילי חרם הקוטג': "נדמה כי חברתכם מנצלת את כוחה הריכוזי והמונופוליסטי ואת היעדר הרגולציה הממשלתית, וכתוצאה מזה הנכם מרשים לעצמכם להפקיע מחירים, גם כשברור לכל שהסיבה היא תאבונכם הבלתי נדלה לכספי הצרכנים.

"אזרחי ישראל משלמים מחיר שערורייתי על מוצריכם, בעוד בחו"ל אותו מוצר נמכר במחיר זול משמעותית. התנהלות כזו יוצרת מצב בלתי נסבל בו הציבור, שנאלץ לשלם מחירים מופקעים עבור מוצרי מזון, מצמצם את הצריכה למינימום ההכרחי".

לדבריהם, ישנן פניות רבות של אזרחים הקוראים לפתוח בחרם צרכנים כנגד שטראוס, ו"אם דרישות המאבק לא יענו, נקרא לציבור להחרים חלק ממוצרי החברה מ-1 במארס למשך חודש ימים".

שטראוס: הוזלות קבועות

משטראוס נמסר בתגובה כי "בעקבות המחאה, חברת שטראוס ביצעה הוזלות קבועות של כ-10% בממוצע בלמעלה מ-50 מוצרים מרכזיים, כולל מוצרי חלב, שוקולד פרה, קפה טורקי, חומוס אחלה ועוד. מדובר בהוזלה קבועה, לא אקט שיווקי, לא הנחות חד-פעמיות ולא 'מבצעים', אלא במחירי מחירון מוזלים וקבועים.

"זאת ועוד, החברה קלטה ביוזמתה את עובדי כוח-האדם שעבדו אצלה הרבה לפני השביתה שנערכה באחרונה, קיצצה בשכר ההנהלה והבכירים והטיבה את תנאי עובדיה, כי צדק חברתי אינו מתבטא רק בהורדת מחירים, אלא בדאגה לקיומה של החברה המפרנסת עשרות אלפי עובדים ברחבי הארץ.

"החברה תמשיך להיות קשובה לצרכניה. מחיר המוצר של שטראוס לקמעונאי הוא 3.5 שקלים לפני הנחות נוספות הניתנות בהתאם להיקפי הרכישות מהחברה. המחיר לצרכן נקבע על-ידי הקמעונאי בלבד".

באשר למחירי "טעמי" ו"טוויסט" אומרים בשטראוס: "המחיר הסופי לצרכן נקבע אך ורק על-ידי הקמעונאיים ואינו נמצא בשליטתנו. החטיפים שנמכרים בניו-ג'רזי נמכרים במחיר מבצע של 2.4 שקלים ל'טעמי' (כולל מע"מ) ו-1.6 שקלים ל'טוויסט' (כולל מע"מ) עליו החליט הקמעונאי המקומי, ואינם מאפיינים את המחירים לצרכן במהלך השנה.

"בדומה, ניתן למצוא גם בישראל כעת את המוצרים האמורים כמו גם את שאר חטיפי עלית במבצעים נקודתיים שונים כגון: 3 ב-6 שקלים (2 שקלים ליחידה) ברשת יינות ביתן; 4 ב-10 שקלים ברשת יש; 7 ב-20 שקל בשפע שוק; ובשבוע הבא 6 ב-16 שקל בשופרסל דיל".

ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל, מסר: "עשינו כל שניתן להוזיל את המחירים. אני תקווה שהציבור מבין זאת. במקביל, לקראת פורים הנחגג בישראל ובקהילות היהודיות בעולם, יוצאים הקמעונאים בארץ ובעולם בהצעות אטרקטיביות על חטיפי עלית".