מנכ"ל שטראוס ישראל: "עשינו כל שניתן להוזיל מחירים"

ציון בלס, בתגובה ראשונה לגל "מחאת הפסק זמן" ■ קמעונאים: "הצרכן הישראלי מעדיף קפה עלית יקר ב-61%, אז פלא שהוא מנוצל?"

"עשינו כל שניתן להוזיל את המחירים", אמר הערב (א') ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל. "אני תקווה שהציבור מבין זאת. במקביל לקראת חג הפורים הנחגג בישראל ובקהילות היהודיות בעולם יוצאים הקמעונאים בארץ ובעולם בהצעות אטרקטיביות על חטיפי עלית".

בלס הגיב לראשונה על מחאת ה"פסק זמן" המתפתחת נגד שטראוס-עלית בפייסבוק. היום דווח, כי יואב רוקח-פן, ישראלי החי בארה"ב, העלה לפייסבוק תמונה של חשבונית ממרכול אמריקני, לפיה נמכר שם החטיף "פסק זמן" של עלית במחיר של 69 סנט בלבד (כ-2.6 שקלים), לעומת מחיר של כ-6.3 שקלים בישראל. כמו כן, הראה רוקח-פן כי גם חטיפי שוקולד אחרים נמכרים במחירים נמוכים בהרבה מבישראל, כמו למשל "טוויסט" שנמכר ב-39 סנט או "טעמי" שנמכר ב-59 סנט בלבד.

"לצרכן הישראלי זיכרון קצר"

קמעונאים בישראל מפנים היום (א') אצבע מאשימה אל עבר הצרכן הישראלי ומטילים ספק באשר להצלחה של חרם הצרכנים החדש על קבוצת שטראוס. "לצרכן הישראלי יש זיכרון קצר, והוא לא יודע להילחם על הזכויות שלו. לא משנה מה החברות הגדולות עושות - הצרכן מגבה אותן", אומר היום קמעונאי ל"גלובס".

לדברי קמעונאי אחר, ההעדפה שנותן הצרכן למותגים משחקת לרעתו. לדבריו, "קפה טורקי של רג'ואן נמכר לצרכן ב-36 שקל, כשאריזה דומה של קפה טורקי עלית נמכרת לצרכן ב-58 שקל - פער של 61%. מארז שלישיית קפה נחלה 100 גרם נמכר ב-17 שקל, והקמעונאי מרוויח ים כסף. המארז של טורקי עלית נמכר ב-22-24 שקל - פער של 30%-40%, והקמעונאי לא מרוויח. עכשיו תראו לי צרכן אחד שהפסיק לקנות קפה עלית והתחיל לקנות קפה נחלה שהוא קפה איכותי.

"הצרכן הישראלי צריך לעשות בדק-בית. למה לקנות כל הזמן עלית? אתם מבינים את הטמטום? הבעיה לא רק בחברות. אם אתה כבעל עסק היית יודע שאתה יכולה לנצל מישהו עד הסוף, יכול להיות שהיית מנצל. וזה בדיוק מה שהחברות הגדולות עושות", הוא אומר.

לדבריו, "שטראוס-עלית ונחלה קולים את אותו קפה. מה ההבדל? לא רק זה, לעלית יש יתרון כי היא חברה יצרנית. לא משנה כמה תילחמו, צריך להילחם בצרכן. בגלל שהצרכן לא קונה את המוצרים הללו, הם נעלמים מהמדף. במשחק הזה גם הקמעונאי וגם הצרכן מפסידים, עלית היא היחידה שמרוויחה".