מהפך בדרך לחופה: אתר "וואלה מזל טוב" עקף את "מתחתנים"

אתר החתונות של קבוצת וואלה עקף את האתר הוותיק "מתחתנים" ■ בדצמבר גלשו ל"וואלה מזל טוב" 105 אלף גולשים, לעומת 78 אלף גולשים לאתר "מתחתנים"

שוק האינטרנט הישראלי עבר בשנים האחרונות למצב של סטגנציה מוחלטת: כמעט ואין שינויים במאזן הכוחות, וכמעט ואין אתרים חדשים שצצים יש מאין. קטגוריות שלמות מובלות על-ידי שחקנים קבועים, והתחושה היא שקשה לפרוץ את הגדר למי שמגיע מבחוץ.

אבל נראה שיש גם יוצאי דופן. "וואלה מזל טוב", אתר החתונות של קבוצת וואלה שהוקם באפריל 2011, הצליח תוך חודשים ספורים לשנות את ההרגלים של הגולשים בתחום ולעקוף את המוביל הנצחי אתר "מתחתנים" מבית קבוצת זאפ (לשעבר קבוצת דפי זהב).

על-פי נתוני ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט בישראל, עולה כי בחודש דצמבר גלשו ל"וואלה מזל טוב" 105 אלף גולשים בפועל, לעומת 78 אלף גולשים בפועל בלבד לאתר "מתחתנים". מגמה זו המשיכה גם בחודש ינואר, כש"וואלה מזל טוב" מושך 110 אלף גולשים, ו"מתחתנים" מושך 91 אלף גולשים.

אף שהפער הצטמצם בכ-40% בין דצמבר לינואר, נתוני גוגל טרנדס, כלי המדידה של חברת גוגל, מראה כי מדובר במגמה שקיימת כבר מספר חודשים מאז אוקטובר אשתקד.

בסך-הכול, לפי נתוני הוועדה, כ-188 אלף גולשים בפועל גלשו לשני אתרי החתונות במהלך חודש ינואר. יש לציין כי נתון זה מנטרל כפילויות של גולשים, שבאופן מפתיע אינם גבוהים ועומדים על כ-14 אלף גולשים.

נתונים מעודדים עבור "מתחתנים" מראים כי הגולשים באתר מבלים זמן רב יותר לעומת אתר "וואלה מזל טוב" - כ-2 דקות לעומת כ-7 דקות, בהתאמה. כמו כן, מספר הדפים הנצפים ב"מתחתנים" גדול משמעותית, והפער עומד על 147%. מנגד, "וואלה מזל טוב" עדיין נהנה מנאמנות גבוהה יותר בקרב הגולשים, כשממוצע הגולשים היומי עומד על 7,416 גולשים בפועל, לעומת 6,710 גולשים בפועל ב"מתחתנים".

נתוני הוועדה גם מצביעים על מאפיינים מעניינים של הגולשים לאתרי החתונות באינטרנט. כך עולה כי קבוצת הגיל הדומיננטית ביותר בקרב גולשי "וואלה מזל טוב" היא בני 18-24, בעוד בקרב גולשי "מתחתנים" בני 25-29 הם הדומיננטיים ביותר (כשגם בקבוצת גילאים זו יש ל"וואלה מזל טוב" יתרון במספר הגולשים).

עוד עולה כי באופן טבעי נשים גולשות יותר לאתרי החתונות לעומת גברים, אך לא בפער גדול כפי שניתן היה לחשוב - 60% נשים ו-40% גברים.

פילוח נוסף, שמעלה נתונים מפתיעים, הוא לפי מצב משפחתי. לפי הנתונים, הקבוצה הדומיננטית ביותר הם דווקא גולשים נשואים, שמהווים 40.5% מכלל הגולשים לאתרי החתונות. ההנחה היא כי ייתכן שמדובר בנשואים טריים, שהתרגלו לגלוש באופן קבוע לאתרים אלה ועדיין מתעניינים בטרנדים בתחום. קבוצת הרווקים, שאליה מיועדים אתרי החתונות, מהווה 35.7% מכלל הגולשים לאתרי אלה.