עשרות עיתונאים חרדים הצטרפו לאיגוד העיתונאים החדש

העיתונאים שהצטרפו לאיגוד הם מהעיתונים "משפחה", "בקהילה", "יתד נאמן" ורשת "קו עיתונות דתית", מהאתרים "בחדרי חרדים" ו"כיכר השבת" ומרדיו קול חי

חרדים למקצוע: עשרות עיתונאים חרדים הצטרפו לאיגוד העיתונאים החדש שמונה עכשיו למעלה מ-850 עיתונאים. זאת בעקבות כנס הסברה של ארגון העיתונאים החדש שנערך אתמול (א') בבית ההסתדרות בירושלים. באירוע השתתפו עשרות עיתונאים מכלי התקשורת המקומית והארצית וכן עיתונאים רבים שעובדים בתקשורת החרדית.

ועד הפעולה הזמני של הארגון הציג במהלך הכנס את מטרות הארגון, יכולותיו ודרכי הפעולה שלו לקידום זכויות העיתונאים ותנאי עבודתם. עיתונאים וצלמים חרדים חשפו בדיון כי הם סובלים מתנאי תעסוקה בלתי הולמים. חלקם אף סיפרו כי הם עובדים ללא חוזה וחלקם כי הם עובדים בחינם תמורת קרדיט בלבד.

יעקב אייכלר, עיתונאי חרדי מערוץ הכנסת שנכח בכינוס, הודיע כי בכוונתו להצטרף לשורות הארגון. "שוק התקשורת הופך לשוק עבדים יותר מאשר לשוק עובדים. ההתאגדות המקצועית חשובה כדי שלא כל מי שיש לו גרוש בכיס יחשוב שהוא יכול להעסיק עיתונאים בחצי גרוש", אמר אייכלר.

משה גלסנר, עורך ב"קו עיתונות דתית" ופרשן פוליטי של רדיו קול חי, הצטרף לדברים ואמר כי יש חובה להתאגד, "על רקע התחרות הקשה בענף ובפרט בעולם החרדי, שבו יש אינפלציה של כלי תקשורת שמגיעה על חשבון על המקצועיות בתחום".

במהלך האירוע הצטרפו לאיגוד החדש עשרות עיתונאים מהעיתונים "משפחה", "בקהילה", "יתד נאמן" ורשת "קו עיתונות דתית", מאתרי האינטרנט "בחדרי חרדים" ו"כיכר השבת", וכן נציגים מרדיו קול חי.

דרור פויר, ממייסדי הארגון, קרא בכנס לעיתונאים מכלל המגזרים להצטרף לארגון החדש: "העיתונות היא שלי כמו שהיא שלכם - רדיו קול חי לא שונה מהותית מגלי צה"ל, ו'יתד נאמן' לא שונה מהותית מ'גלובס' - יחד נעשה שינוי. עיתונאים הם לא רק שליחי ציבור, הם גם ציבור בפני עצמו. אחרי יותר מ-3 עשורים שהיינו ציבור מוחלש, מופרד ולא מאוגד, הגיע הזמן שניקח את גורלנו בידינו".