קו-אופ ישראל מוחקת את המותג "מיסטר זול"

בכוונת הרשת למחוק את המותג הפרטי "כוכב הבית" ולאחדו עם שם הרשת החדש

רשת קו-אופ ישראל מוחקת את המותג השכונתי "מיסטר זול" וכן את המותג הפרטי "כוכב הבית" - כך נודע ל"גלובס". "מיסטר זול" הוא המותג שבאמצעותו פועלת הרשת עם 47 מתוך 58 סניפיה.

בכוונת הרשת להשיק בקרוב שם חדש לרשת, כאשר גם המותג הפרטי ייקרא באותו השם, וזאת בדומה לדרך שנוקטות הרשתות שופרסל ומגה.

מאחורי המהלך עומד רצונה של הרשת להפסיק לפעול בשוק הדיסקאונט שבו אין לה יתרון, ולהתמקד בפעילות בשכונות בלבד. נראה כי קו-אופ ישראל מנסה לנכס לעצמה תדמית חדשה שבעזרתה תוכל להתגבר על הירידה במכירות ולהתמודד טוב יותר עם התחרות המתגברת בשוק.

עם זאת, ספקים מעריכים כי הרשת נוקטת צעד זה כדי לשפר את תנאיה המסחריים למספר חודשים בשל הנוהג לקבל "הנחת ספקים" - הנחה מסחרית שספקים נותנים על הסבת סניפים או פתיחת סניפים חדשים.

"הרשת עושה זאת כדי לשפר את התוצאות. היא ביקשה הנחה מסחרית של 3%, אבל היא לא תקבל", אומר ל"גלובס" אחד הספקים. לדברי ספק אחר, "הם יכולים לדרוש. אני לא מתכוון לתת להם הנחת ספקים. זו רשת בלי כוח. אף ספק לא לקח בחשבון שהם יסבו את כל סניפי הרשת. אם היה מדובר במספר בודד של סניפים, הם היו מקבלים הנחה".

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני חודשים אחדים פוטרו כ-350 עובדי הרשת, והתגלו בה אי-סדרים כספיים שהביאו להתערבות רשם האגודות, שמינה את עו"ד עופר פיינשטיין למנהל מלווה מטעמו. לאחרונה אישר דירקטוריון הרשת את מינויו של פיינשטיין למנכ"ל בפועל.

רשת קו-אופ ישראל מונה 47 סניפי "מיסטר זול", 2 סניפי מ.מ.ן, 3 סניפים של "פשוט זול" ו-3 סניפים של "הפינה הישראלית".

בשנים האחרונות מחזור הרשת הגיע ל-1.2 מיליארד שקל בשנה, אבל הרשת נעה מאיזון להפסד של 1-2 מיליון שקל.

לפי הערכות, מחזור המכירות של הרשת עומד היום על 850 מיליון שקל בלבד בשנה. לטענת פיינשטיין, הרשת הצליחה לעצור את הירידה במכירות.

בהתייחס להחלטה למחוק את המותג "מיסטר זול", אומר ל"גלובס" אחד המתחרים של הרשת: "הם עושים טעות. קודם לכן הסניפים פעלו תחת המותג 'קו-אופ ירושלים', שהיה מותג גרוע. המותג 'מיסטר זול' הוא ששם את הרשת על המפה. אבל כנראה שכשלא הולך, מחליפים שם".

הרשת מסרה בתגובה: "נבהיר את תוכניותינו העתידיות בהקדם האפשרי".