פירמת עוה"ד האמריקנית גרינברג-טראוריג פותחת סניף בישראל

הפירמה האמריקנית היא פירמת עוה"ד הבינלאומית הראשונה הפותחת סניף בישראל ■ תספק שירותים ללקוחות ישראליים הזקוקים לייעוץ בנוגע לחוקים זרים

"בעולם כלכלי מהיר-תנועה שמשתנה ללא הרף, ההצלחה תלויה בהשגת התשובות הנכונות ללא דיחוי מאנשי המקצוע הנכונים, בפיתוח אסטרטגיה יחד עם יועצים מנוסים וביכולת תגובה מיידית להזדמנויות. אנו נספק את המענה הזה" - כך מסביר עו"ד גארי אפשטיין, שותף בכיר וראש המחלקה לחברות ולניירות ערך בפירמת עורכי הדין האמריקנית הבינלאומית גרינברג-טראוריג, את החלטת הפירמה לפתוח משרד בישראל.

גרינברג-טראוריג, אחת מהפירמות הגדולות בארה"ב, שעובדים בה יותר מ-400 עורכי דין, היא הפירמה הבינלאומית הראשונה הפותחת סניף בישראל, שימוקם בתל-אביב. הסניף הישראלי, שהוא ה-34 במספר שלה בעולם, יספק שירותים משפטיים ללקוחות בישראל הזקוקים לייעוץ בנוגע לחוקים האמריקניים והבריטיים ובנוגע לאזורי שיפוט נוספים בעולם. עורכי הדין במשרד לא יעסקו בדין הישראלי.

לדברי עו"ד אפשטיין, שינהל את המשרד הישראלי, ההחלטה של הפירמה לפתוח סניף בישראל היה מהלך שתוכנן שנים רבות. "פתיחת המשרד בתל-אביב אינה מהלך ראשוני ופתאומי, אלא חלק מתהליך שהחל לפני כ-10 שנים, כשהפירמה החלה להיות מעורבת בפעילות בישראל, במטרה לקנות לנו אחיזה בשוק השירותים המשפטיים הישראלי לחברות זרות, באמצעות ביצוע היכרות ביניהן לבין לקוחותינו".

תעריפים תחרותיים

לדבריו, "כתוצאה מכך שההיכרויות היו מוצלחות, אנשי עסקים הזדקקו לפרקליטים שיסייעו להם בעסקאות. כך, הפעילות שלנו בישראל התפתחה עד לנקודה שהיום אנו חושבים שביכולתנו להגדיל את הערך המוסף באמצעות אספקת שירותים משפטיים בתעריפים המקומיים.

"עם זאת, לא נציע שירותים משפטיים במסגרת המערכת המשפטית הישראלית, אלא שירותים משפטיים בארה"ב, בבריטניה ובאירופה, וגם גישה לכל הרשת שלנו. אין אף משרד אחר שמציע שירות כזה".

- מדוע הפירמה החליטה לפתוח סניף בישראל ולא לפעול בדומה לפירמות אחרות שפועלות בארץ באמצעות נציגים?

"למשרד בינלאומי יש יתרון ברור מבחינת הלקוח הישראלי שעושה עסקים בחו"ל, או שיש לו שותף עסקי בינלאומי. קיים הבדל משמעותי בין נוכחות מקומית בפיתוח עסקי, שכוללת צוות מכירות ושיווק, כפי שיש לחברות רבות אחרות, לבין מה שאנו מקווים שנפתח בישראל באמצעות משרד עורכי דין.

"משרדנו יספק מגוון מלא של שירותים ויציע בנוסף לגישה לשירותים מרוחקים, מענה שלם ומיידי לכל נושא, תעריפים תחרותיים ופרקליטים מאומנים, שאינם עוסקים בשום דבר אחר. משרדי עורכי הדין הישראליים מומחים בחוק הישראלי. אנחנו מומחים בחוקי ארה"ב ובריטניה. יש לנו פעילות נרחבת באירופה ובאמריקה-הלטינית".

הנהגה פנימית

- במה תתמקד הפעילות של הסניף בארץ?

"המשרד יספק בסופו של דבר מגוון מלא של שירותים משפטיים בתחומי ניירות ערך, פיננסים, מיזוגים ורכישות, עסקאות מסחריות, מיסוי בארה"ב ובבריטניה, רישיונות, מיזמים משותפים, שותפויות אסטרטגיות, וייתכן כי בהמשך גם נייצג בתביעות משפטיות. בשלב זה אין בכוונתנו לשכור פרקליטים חדשים למשרד, אבל גם זה עשוי להשתנות".

- האם קיים חזון במהלך שלך או שאתה פועל ממניעים עסקיים?

"אני אמנם שומר על מעמדי כראש העולמי של מחלקת השירותים התאגידיים וניירות הערך של הפירמה, שכוללת יותר מ-400 פרקליטים, אך עם זאת, אני מתכנן לבלות בישראל כמות נכבדה של זמן בשלב הראשון, וזאת מכמה סיבות. ראשית, כדי להוכיח את מחויבות המשרד להקמה, לפיתוח, לצמיחה ולהצלחת הסניף בישראל. שנית, כדי לספק שירותים משפטיים ללקוחותינו. שלישית, כדי לספק הדרכה ופיקוח בעוד המשרד הישראלי מפתח את ההנהגה הפנימית שלו.

"האם הדבר כרוך באידיאולוגיה? כמובן. 90% מהמניע שלנו הם ציונות, ו-10% הם שיקולים כלכליים. עם זאת, אנחנו לא ארגון צדקה, וזה לא היה הוגן לומר לשותפיי להמשיך את הפעילות בישראל לולא עלה בידינו לפתח מודל כלכלי חזק.

"לדעתנו, המשרד הוא דוגמה לכך שאפשר לשלב הצלחה עם מעשים טובים. לשותפיי, בוב גרוסמן ומיטל סטבינסקי, שהיו מעורבים בתהליך כמעט מההתחלה, יש מניעים דומים".