איציק שמולי: "פניתי לנתניהו שיתערב אישית בדיור בר השגה"

שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים וממובילי המחאה החברתית, התארח בעמוד הפייסבוק של "גלובס" וענה על שאלות הגולשים

"בשנתיים האחרונות אנו מאוד פעילים בתחום של דיור בר השגה ומנסים לקדם בדרכים שונות מודלים שונים של דיור, בשכירות ובבעלות. המחאה החברתית היא אירוע השיא במהלך הזה והיא הגיעה בעקבות פעולות רבות אחרות שעשינו במישור הציבורי והפוליטי. פניתי השבוע לראש הממשלה וביקשתי להיפגש עימו בהקדם ושיתערב באופן אישי בנושא".

את הדברים כתב היום (ד') איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ומי שהיה ממובילי המחאה בקיץ האחרון, בעמוד הפייסבוק של גלובס במסגרת דיון עם הגולשים. דיור בר השגה, אחד הביטויים היותר פופולריים שיצאו מהמחאה החברתית בקיץ האחרון, יהיה גם אחד הנושאים החמים בפסגת הנדל"ן של גלובס, שתתקיים ביום ב', 5 במארס, בתל אביב.

שמולי גם לא חסך ביקורת משר השיכון אריאל אטיאס: "נראה ששר השיכון שלנו שכח שהוא שר השיכון של כל עם ישראל ולא רק של חלקים נבחרים מתוכו, וקבע קריטריונים שמיטיבים עם סקטור מסויים. למרות זאת לא נרתע השר מ'לנפנף' בקריטריון השירות הצבאי שהכניס פנימה, אך שוכח לספר שהעניק לו ניקוד נמוך למדיי לעומת מספר שנות נישואין, כך שבפועל אין כאן שום בשורה לצעירי ישראל. יש כאן מכירת חיסול של מעמד הביניים בישראל וראש הממשלה שותף לכך באופן מלא בעצם שתיקתו". שמולי הוסיף ואמר כי הוא מקווה ומאמין ששאר מפלגות הקואליציה יישארו נאמנים להתחייבויותיהן לציבור ויעמדו על הכללת מיצוי כושר השתכרות כתנאי סף לקבלת ההטבה בדיור בר השגה.

שמולי התייחס גם לטענה שמחאת הקיץ האחרון לא השפיעה כמו שיכלה להשפיע בגלל שהייתה כוללנית ולא התמקדה בנושא אחד ספציפי: "מאות אלפי אנשים דרשו שינוי כיוון, או לכל הפחות את הכנסתם של שינויים מהותיים בשיטה הכלכלית, ולכן הניסיון להסיט את המאבק לכיוונים ספציפיים (במקום למחויבותה של הממשלה לפתור את הבעיות) הוא לא הדבר החשוב ביותר בעיני. אני חושב שאם הממשלה לא תתמודד באופן אמיתי עם הבעיות, ועד כה היא עושה זאת בעיקר במישור התדמיתי והיחצ"ני - עלולים להתעורר גל מחאה נוסף".

הגולשים לא חסכו משמולי גם שאלות על עתידו הפוליטי ועל כך ענה: "אני חושב שהאתגר הגדול ביותר של תנועת המחאה הוא להשפיע על מערכת הבחירות הבאה. אין בי שמץ של דחף בלתי נשלט להיכנס לפוליטיקה והחלטה שכזו, אם תתקבל, תצמח רק מתוך תובנה מוחלטת ושכנוע פנימי עמוק כי ביכולתי להשפיע ולפעול לטובתה של החברה הישראלית יותר מתוך הפוליטיקה ולא רק מחוצה לה. כרגע אני ממש לא שם וממשיך לפעול לטובתה של החברה ממקומי כיו"ר התאחדות הסטודנטים".