דד ליין לערוץ 10: נדרש להסדיר חובות עד 19 במארס

עפ"י החוק כיום, נראה כי מועצת הרשות השנייה תחליט לחלט כ-60 מיליון שקל מערוץ 10 - מה שעלול להביא לסגירתו ■ בתאריך זה ידון גם עניין החוב של רשת

מועצת הרשות השנייה תחליט סופית מה לעשות עם החוב של ערוץ 10 בעוד מעט יותר משבועיים. ל"גלובס" נודע כי התאריך האחרון להסדר החוב של הערוץ אמור להיות ה-19 במארס, ועל-פי החוק כיום, קיימת סבירות גבוהה כי המועצה תחליט לחלט כ-60 מיליון שקל מהערוץ - מהלך שעשוי להביא לסגירתו.

על מנת למנוע את המציאות הזו, במהלך 18 הימים הבאים יהיה על ערוץ 10 להשיג את הסכום באמצעות משקיע.

אפשרות אחרת היא ניסיונות של הרשות השנייה להעביר את הסכום המורכב מדמי זיכיון ומתמלוגים להשקעה בתוכן. ברשות מנסים לקדם מהלך זה, הנתמך על-ידי היוצרים, מול משרד התקשורת. ואולם, כדי לאפשר זאת יהיה צורך בתיקון חקיקה.

לא רק ערוץ 10 יעמוד במרכז ההחלטה ב-19 בחודש, אלא גם זכיינית ערוץ 2 רשת, שלא שילמה אף היא חוב של 23 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי בשימוע שהתקיים בשבועות האחרונים, הבהירו בזכיינית כי במציאות הכלכלית הנוכחית, העדיפו ברשת להעביר את הסכומים המדוברים להשקעה בתוכן ולתשלום משכורות.

גורמים בזכייניות דחו היום (ה') את הפרסומים לפיהם חלה התאוששות משמעותית בפרסום בטלוויזיה, והעריכו אותה בלא יותר מ-7% לעומת חודש ינואר שהיה קשה במיוחד. על-פי נתוני זכייניות ערוץ 2, עדיין יש מחסור של בין 35% ל-40% מזמן הפרסום בערוץ.

ההחלטה שתתקבל ברשות השנייה עשויה להשליך דרמטית על ערוץ 10 ועל רשת. מצב של חילוט סכומי כסף גדולים עלול להוות בעיה מול הבנקים להם חייבות הזכייניות כסף. לערוץ 10 משמעות הדבר עשויה להיות סגירה ממשית.

קשת היא הזכיינית היחידה ששילמה את חובה למדינה במועד, בסוף השנה שעברה.

ברשת סירבו להגיב. מערוץ 10 נמסר כי "ערוץ 10 שילם וישלם את כל חובותיו". מהרשות השנייה לא נמסרה תגובה.