החברה הגיאוגרפית ממזגת פעילות עם חברת ברק אפיק

עם השלמת המיזוג תהפוך "החברה הגיאוגרפית-ברק אפיק" לשחקן משמעותי בפלח השוק של תיירות הבוטיק, שהיקפה בארץ עומד על כ-50,000 טיילים בשנה

"החברה הגיאוגרפית", הפועלת בתחום טיולי האיכות, וחברת "ברק אפיק", המתמחה בארגון טיולי יוקרה ביעדים אקזוטיים, חתמו על הסכם למיזוג הפעילויות בתחומי התיירות והנסיעות.

עם השלמת המיזוג תהפוך "החברה הגיאוגרפית-ברק אפיק" לשחקן משמעותי בפלח השוק של תיירות הבוטיק, שהיקפה בארץ עומד על כ-50,000 טיילים בשנה.

על-פי הערכות החברה, בעקבות המיזוג יירשם גידול של 50% בהיקף ההכנסות בשנת הפעילות הראשונה, יגדל כוח הקנייה שלה מול הספקים, ויצומצמו עלויות התפעול, מה שיתרום לאיתנותה הפיננסית בשנים הבאות.

בראש החברה הממוזגת יעמוד דמיאן יפה, מנכ"ל החברה הגיאוגרפית; ורענן בן-בסט, מנכ"ל חברת "ברק אפיק", יכהן כמשנה למנכ"ל.

בהנהלת החברה הממוזגת נערכים השנה למספר מגמות מרכזיות בתחום טיולי האיכות: גידול בתחום טיולי הTailor Made, ביקושים גבוהים למיאנמר (בורמה), אתיופיה, פרו ובוליביה, אינדונזיה וניו-זילנד. המגמה השלישית היא חזרה של הטייל הישראלי לבקר ביפן, שהשנה חזרה להיות יעד לגיטימי על מפת התיירות.

מארגני טיולים- Out "מפיקי חוויות"- In

"ב-3 השנים האחרונות", אומר דמיאן יפה, "אנו עדים לגידול של 30% ביציאות של קבוצות ונוסעים עצמאיים דרך מחלקת 'הפקות חוויתיות' (Tailor Made). חלק ניכר מהגידול ניתן לייחס לביקוש גובר מצד משפחות וחברים קרובים, המחפשים לצאת לטיול סביב קונספט מסוים או פעילות מסוימת שמעניינת רק אותם. הצפי הוא כי תחום זה ילך ויגדל, ובכוונתנו להשקיע את מירב המאמצים בפיתוחו ובקידומו".

הטיולים הופכים להיות מותאמים הרבה יותר לצרכים של הלקוחות ופחות כמוצרי מדף קשיחים. זאת בשל השינוי בפרופיל הטייל שחשוף ליותר אינפורמציה, כבר טייל בלא מעט יעדים, מעלה את דרישותיו ומחפש אתגרים חדשים.

לאור זאת בוצעו בחברה מספר התאמות: הטיולים מתקצרים והופכים להיות יותר אינטנסיביים, רמת הטיולים התכנים וההדרכה עולים, ובמרבית הטיולים מצטרף מדריך מלווה מהארץ, שמעניק ערך מוסף בשל היכרותו את היעד והקונספט.

חוזרים לטייל ביפן

במהלך 2011 התכוננו בחברה הגיאוגרפית ובחברת "ברק אפיק" להוציא כמות שיא של כ-20 קבוצות לטיולים מגוונים ברחבי יפן. בעקבות האירועים שהתרחשו ביפן, מרבית היציאות נדחו או בוטלו.

לעומת זאת, באביב 2012 כבר מתחילים להרגיש התעניינות גוברת בקרב המטיילים לגבי ארץ השמש העולה ולכן החברה מוציאה 5 קבוצות לטיולים מודרכים ביפן בעקבות "פריחת הדובדבן" וה"ויסטריה". בנוסף, ניתן למצוא באתר החברה כ-10 טיולים מאורגנים ליפן שמתרכזים בחודשים אפריל מאי.

החברה גם מיפתה את היעדים האקזוטיים החמים ב-2012, ובכוונתה להוציא השנה מספר שיא של קבוצות לדרום מזרח-אסיה והפסיפיק. מעבר ליעדים המסורתיים תאילנד, וויאטנם וקמבודיה, צופה ההנהלה כי הלהיטים של 2012 באזור זה יהיו מיאנמר (בורמה), אינדונזיה וניו-זילנד, שישאבו אליהם יותר ויותר טיילים מאותם יעדים מוכרים.

במזרח אפריקה הוכפל בשנה האחרונה מספר הקבוצות לקניה ולטנזניה (כולל זנזיבר), והצפי הוא שב-2012 קצב הגידול יתעצם הודות לטיולים חדשים ביעדים אקזוטיים שהתווספו, כמו אתיופיה, אוגנדה ודרום סודן שבמזרח אפריקה וגאנה, מאלי סנגל ונמיביה.

מעבר ליעדי דרום אמריקה הקלאסיים (ארגנטינה, צ'ילה וברזיל), ישנו ביקוש גובר לארצות האנדיניות כמו פרו ובוליביה ותנועה הולכת וגדלה לאלסקה וקנדה. באירופה הצפי הוא לתנועה יציבה לרוסיה, לצד התפתחות בביקושים ליעדים ייחודיים כגון איסלנד, נורווגיה וגיאורגיה.

טיולי הרפתקאות למשפחה מתרחבים לטריטוריות נוספות

על מנת לענות על הצורך הגובר בקרב המשפחות למוצר תיירות מן המוצרים המסורתיים כמו פארקי השעשועים וכפרי נופש באירופה, הוחלט בחברה להרחיב את המוצר Family Multi Adventure (הושק במהלך 2011 והציע פעילות אקסטרים לייט כמו רפטינג, קיאקים, אופניים, טרקים וכיו"ב בעיקר בפירנאים) ליעדים כגון מזרח אפריקה, רומניה וגואטמלה.