בנק ישראל: ציון קינן יכול להמשיך לכהן כמנכ"ל בנק הפועלים

פרקליטות המדינה סגרה את התיק נגד קינן בפרשת מתן האשראי לדני דנקנר - ובנק ישראל מבהיר כי קינן יוכל להמשיך לכהן כמנכ"ל בנק הפועלים ■ בנק ישראל: בדקנו את ממצאי החקירה - אין מקום לשינוי עמדה ביחס למינויו וכהונתו של קינן

בעקבות הודעת פרקליטות המדינה כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגד מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, מחמת העדר ראיות מספיקות, מודיע היום (א') המפקח על הבנקים בבנק ישראל, דודו זקן, כי לאחר שבחן את ממצאי החקירה ואת עמדת הפרקליטות ולאחר ששקל את מכלול הגורמים הרלוונטיים, הוא החליט כי אין מקום לשינוי עמדתו ביחס למינויו ולכהונתו של קינן.

במילים אחרות, כל עוד לא מוגש כתב אישום - יכול קינן להמשיך בכהונתו כמנכ"ל בנק הפועלים.

עם זאת, המפקח מצא כי חלו פגמים בתהליך אישור בקשת האשראי של דני דנקנר, אשר כיהן באותה עת כיושב ראש הדירקטוריון של בנק הפועלים, וכי קינן, כראש החטיבה העסקית של הבנק דאז וכגורם הבכיר שהביא את הבקשה בפני ועדת בעלי עניין של הדירקטוריון, נושא באחריות לגביהם. על רקע זה החליט המפקח להעיר לקינן.

בבנק ישראל מציינים כי הבנק מייחס חשיבות גדולה להתנהלותם של עובדי מערכת הבנקאות ובמיוחד של אלה העומדים בראשה, וסבור כי התנהלות זו צריכה להיעשות ולהיראות.

יצויין כי כבר באוקטובר 2010 נדרש הבנק לטפל בפגמים שהתגלו ולעדכן את נוהלי הבנק, כך שישקפו ניהול נכון יותר של אישור ומתן אשראי לאנשים קשורים - והבנק עשה כן. בנוסף, בוחן המפקח הוצאת הוראה שתגביל חברי דירקטוריון ונושאי משרה בכירים אחרים בתאגיד בנקאי מלקבל אשראי מהתאגיד הבנקאי בו הם מכהנים.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "הודעת המפקח מסיימת נושא זה. הבנק ימשיך, כמובן, להקפיד על כל הוראות המפקח על הבנקים וימשיך לקדם את עסקיו, בהתאם לתוכניותיו האסטרטגיות ובהובלת היו"ר יאיר סרוסי והמנכ"ל ציון קינן".