ספקים: לא נסכים לכפל הנחות ב"שופרסל שלי"

על-פי החוזים עם הספקים, מהלך הסבת הסניפים מעניק לשופרסל הנחה של 5%-15% ■ הערכות: המהלך ישלשל לקופת החברה 35-50 מיליון שקל

ספקים של רשת שופרסל מביעים תרעומת על מהלך הסבת סניפי "שופרסל שלי", שייאלץ אותם להעניק לרשת הנחה עבור הסבת הסניפים.

ל"גלובס" נודע כי מספר ספקים פנו אל הרשת ומסרו כי אינם מוכנים להעניק לשופרסל "הנחת הסבה", כיוון שאותם ספקים כבר סיכמו עם שופרסל על מתן הנחות לקראת פסח, וכי המהלך הנוכחי עשוי לחייב אותם בהנחות כפולות.

כפי שנחשף ב"גלובס", כשנה בלבד לאחר מחיקת המותג "שופרסל ביג", יוצאת רשת שופרסל במהלך מיתוגי גם לרשת השכונתית "שופרסל שלי". שופרסל החליטה להוסיף את שם הרחוב לכל 92 סניפי הרשת השכונתית. כך למשל, הסניף ברחוב בן-יהודה ייקרא "שופרסל בן יהודה שלי".

בשופרסל טוענים כי מדובר ב"פורמט קמעונאי ראשון בעולם, המבוסס על קונספט חדשני של רשת חנויות מזון מקומיות".

כבר בעת החשיפה הטילו ספקים ספק בדבריה של שופרסל לפיהם המהלך נובע מהמחאה החברתית, וטענו כי שופרסל מבצעת את המהלך כדי לשפר את רווחיותה, פעם נוספת על גבם.

הסבת סניפים מעניקה לשופרסל הנחה מסחרית בשיעור של 5%-15% לתקופה של 3-4 חודשים, תלוי בהסכמים עם כל ספק. לפי הערכות, מהלך ההסבה ישלשל לקופתה של שופרסל 35-50 מיליון שקל.

אחד הספקים שפנו בעקבות המהלך למשנה למנכ"ל שופרסל וסמנכ"ל הסחר, אלי גידור, הוא מאיר תורג'מן, מבעלי חברת "ציון תורג'מן הפצה". בתגובה הוא אומר היום (א'): "אין לי עניין לנהל את המהלכים שלי דרך התקשורת. מי שאמר את זה ראה רק חצי מהמהלך. הבעתי תרעומת, אבל הכול בסדר והסתדרנו".

משופרסל נמסר: "שופרסל אינה מתייחסת לנושאים מסחריים בינה לבין הספקים".