סער שינפיין: אתבע 2.5 מ' ש' מד"ר רבינוביץ'; שטף מוחי בתרופות

(עדכון) - שינפיין: "ד"ר אילן רבינוביץ' הנחה אותי להישאר בבית 'האח הגדול' וליצור קשר רומנטי" ■ רבינוביץ': "ידעתי שהוצאת שינפיין מבית 'האח' תגרור משבר נרקיסיסטי" ■ ההפקה: "שינפיין מאוכזב מהחיים ומנסה להתפרסם בהאשמות-סרק"

עו"ד סער שינפיין, שהשתתף לפני כשנתיים בתוכנית "האח הגדול", איים בתביעה נגד ד"ר אילן רבינוביץ', מי ששימש אז כפסיכיאטר התוכנית.

שינפיין התראיין בימים אלה ל"ידיעות אחרונות" וטען כי בעונה בה השתתף בתוכנית, נתן לו רבינוביץ' תרופות פסיכיאטריות שהוגדרו כ"כדור שינה", וכי הופעלה נגדו על-ידי רבינוביץ' "שטיפת מוח שגרמה לו להישאר כנגד רצונו החופשי בבית 'האח הגדול'".

בעבר הודה גם גואל פינטו, שהשתתף באותה עונה, כי ניתנו לו על-ידי רבינוביץ' תרופות פסיכיאטריות. בהפקת "האח הגדול" הפסיקו לעבוד עם רבינוביץ' לאחר אותה עונה.

במכתב ששלח שינפיין באמצעות עורכי דינו נכתב כי הוא "הונחה לפעול באופן מסוים על-ידי רבינוביץ' באינטראקציות עם שאר המשתתפים, עד כדי מתן הנחיות ליצירת קשר רומנטי עם אחת המשתתפות, מתוך טענה כי הדבר יקדם את האינטרס שלו בתוכנית".

עוד נכתב כי שינפיין "תועל למצב בו הוא היה בשליטה מוחלטת של ההפקה, וזאת בעיקר באמצעות השימוש בטיפול הפסיכולוגי הרשלני והזדוני - טיפול שהיה זרוע של ההפקה".

על-פי מכתבו של שינפיין, שנשלח גם למשרדי קופרמן הפקות המפיקה את "האח הגדול", הוא סובל מתופעות פוסט-טראומתיות, ובקשת הבטיחו לו תוכנית לשם "פיצוי", ואולם לא נעשה דבר פרט ל"חוזה שנחתם לצילום 50 פרקים", לשון מכתבו.

לצורך הראיון ל"ידיעות", שינפיין חתם על ויתור הסודיות על תיקו הרפואי. באי-כוחו של רבינוביץ' האשימו אותו ב"סחטנות" ובניסיון להתעשר שלא כדין.

בתגובתו ל"ידיעות אחרונות" אומר רבינוביץ' כי שינפיין נזקק בזמן שידור התוכנית לטיפול פסיכיאטרי, בשל "בעיות אישיות קשות", וכי רבינוביץ' העריך כי "הוצאתו מבית 'האח הגדול' תגרור משבר נרקיסיסטי שלא יוכל להתמודד איתו ועלולה לסכן את שלומו". עוד טען כי שינפיין קיבל הסבר מפורט על הטיפול שקיבל.

בהפקת "האח הגדול", המשודרת בקשת, אמרו ל"ידיעות אחרונות" כי "הטענות המועלות בכתבה חסרות שחר. ההפקה, מתוך מקצועיות ואחריות לרווחתם ושלומם של המשתתפים בתוכנית, מעמידה לרשות הדיירים ליווי רפואי, במידת הצורך ובהסכמת הדיירים, בכל התחומים, לרבות בתחום הפסיכולוגי והפסיכיאטרי.

"הטיפול הרפואי לסוגיו מתנהל על-ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים ונעשה באופן ישיר, ללא התערבות ההפקה. ד"ר אילן רבינוביץ' דרש וקיבל אוטונומיה מקצועית מלאה והיה הסמכות המקצועית לעניין מצבם הנפשי של דיירי הבית.

"אין תופסים אדם בשעת צערו. שינפיין מנסה לייחס את אכזבתו מן החיים לאחר התוכנית - לאחרים. לאחר שנוכח בתום שנתיים מימיו ב'אח הגדול' כי הוא אינו מצליח להתפרסם באמצעים מקובלים, שינפיין מנסה כעת להתפרסם באמצעות הפרחת טענות משוללות כל יסוד.

"שינפיין איים, באמצעות עורך דין מטעמו, כי יפנה לתקשורת אם לא ישולם לו סכום-עתק של 2.5 מיליון שקל - וכעת הוא מממש את איומו. ניכר כי שינפיין בוחר לעשות שימוש בפנייה לתקשורת במקום לברר את טענותיו המשפטיות בדרכים המקובלות.

"לאחר יציאתו מהבית, שינפיין שמר על קשרי עבודה עם קופרמן הפקות ושידורי קשת וזכה לליווי וסיוע צמוד של ההפקה כפי שהיא נוהגת עם משתתפי התכנית, ליווי הנמשך לאחר סיום העונה. אם שיתוף-הפעולה בין שינפיין לבין קופרמן הפקות לא הניב את התוצאות להן ציפה, הרי אין לו להלין אלא על עצמו".

קרב "ידיעות"-קשת

בתוך כך, בהפקת "האח הגדול" אומרים כי "זהו פרסום נוסף בשרשרת פרסומים שליליים ומכפישים כלפי קבוצת קשת, הנמצאת, כידוע, בתחרות עסקית מול קבוצת 'ידיעות אחרונות'. באחרונה כשל הסכם גישור בין שתי החברות, הנמצאות בעימות חזיתי זה זמן רב. בין היתר, תוכניות הזכיינית לא זוכות לסיקור בקבוצת ידיעות, ולרוב הביקורות על תכניה הן שליליות. קשת פנתה למועצת העיתונות.

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה. עם זאת, גורם ב"ידיעות אחרונות" מסר כי "אין לסיפור הזה שום קשר למאבק בין קשת ל'ידיעות'. אין עיתונאי או גוף תקשורת אחד במדינת ישראל שלא היה מפרסם את הסיפור המבהיל של סער שינפיין ו-5 המתמודדים הנוספים.

"במקום להסיט את הדיון למאבק בין שני הגופים, מוטב שקשת ישיבו לשאלה אחת: איך קורה שבתוכנית טלוויזיה מחלקים תרופות פסיכיאטריות קשות למתמודדים. עובדה שקשת לא מכחישה. על כך צריך להתנהל הדיון הציבורי ולא על שום דבר אחר. אנחנו מזמינים את הציבור לקרוא את הכתבה ביום שישי ב'ידיעות אחרונות' ולשפוט בעצמם".