ב. יאיר תמכור שטח לבניית דירות במשרד החוץ הישן

מדובר בשטח של כ-2,500 מ"ר הכולל זכויות לבניית כ-100 דירות במתחם משרד החוץ הישן בירושלים ■ על פי ההערכות, שווי הזכויות במגרש שיוצא עתה למכרז עומד על 117 מיליון שקל

לאחר שכבר מכרה חלק משטחי הפרויקט בעבר לקבוצות רכישה, מוציאה עתה חברת ב.יאיר שטח נוסף למכירה במתחם משרד החוץ הישן בירושלים. מדובר בשטח של כ-2,500 מ"ר הכולל זכויות לבניית כ-100 דירות. מכירת הזכויות מתייחסת לכמחצית ממגרש במתחם שחלקו האחר נמכר בעבר לשתי קבוצות רכישה.

במסגרת המכרז, המאפשר הגשת הצעות החל מ-11.3 עד ליום הסגירה המתוכנן ב-2.4 מבקשת החברה הצעות בכתב בצירוף ערבות בנקאית אוטונומית בלתי מותנית וצמודת מדד לטובת החברה, בתוקף ל-3 חודשים לפחות בסך השווה ל-2% מסכום ההצעה. במכרז גם סכום מינימום העומד על 2.5 מיליון שקל.

בחברת ב.יאיר מספרים שההחלטה להוציא את הזכויות למכירה נובעת מרצון להתמקד בפרויקטים קיימים של החברה ולהתקדם לפרויקטים חדשים.

לחברה, הבונה במתחם את פרויקט 'משכנות האומה', מגרש אחד במתחם עליו בנתה כבר כ-200 במהלך השנים האחרונות ועומד לפני איכלוס ומגרש נוסף בו החל השיווק לפני מספר חודשים. את הזכויות במגרש אחר שהיה בבעלות החברה באותו המתחם מכרה החברה לקבוצת רכישה לפני מספר שנים. המכרז הנוכחי מתייחס לכמחצית ממגרש נוסף במתחם כאשר מחציתו נמכרה בעבר לשתי קבוצות רכישה האחת בארגונם של רו"ח צביקה רז מירושלים ועו"ד יגל לוי מתל אביב והשנייה לעופר ארדיטי וליאור היבלום בשותפות עם שחקן הכדורסל לשעבר דורון ג'מצ'י. שתי קבוצות הרכישה רכשו אז זכויות לבניית 45 יחידות דיור כל אחת.

על פי ההערכות, שווי הזכויות במגרש שיוצא עתה למכרז עומד על 117 מיליון שקל, סכום המשקף 9000 שקל למ"ר או על פי מפתח של 100 יחידות דיור במתחם מדובר ב-1.17 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור. באוגוסט 2009 מכרה החברה זכויות לבניית 85 יחידות דיור במגרש אחר במתחם לקבוצת רכישה בכ-95 מיליון שקל, סכום המשקף מחיר של כ-1.1 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור.