מינהלת הליגה נגד רון קופמן: מחבל בהסכם עם הפיס

טוענים: להתבטאויות של קופמן ב"יציע העיתונות" נגד ליגת הכדורסל עלולה להיות השפעה על החלטת הפיס אם להמשיך בהתקשרות הכלכלית ■ מאיימים בתביעה

מינהלת הליגה בכדורסל פנתה לערוץ הספורט בדרישה לעצור את ההתבטאויות של הפרשן רון קופמן כנגד ליגת העל בכדורסל, מתוך חשש שהליגה תאבד את אחד מהנכסים העיקריים שלה, ההסכם עם מפעל הפיס - כך נודע ל"גלובס".

במינהלת טוענים כי לשלל ההשתלחויות האחרונות של קופמן בתוכנית "יציע העיתונות" כנגד הליגה עלולה להיות השפעה על ההחלטה של מפעל הפיס אם לממש את האופציה ולחדש את הסכם החסות בין הפיס למינהלת לעונת 2012/13, שבמסגרתו אמורה המינהלת לקבל 14 מיליון שקל מהפיס.

בין היתר מציינים במינהלת את ההתבטאויות של הפרשן בתוכנית לפני שבוע, שכללו אמירות: "בא אבנר קופל והבטיח למפעל הפיס שהוא עושה ליגה לתפארת. זו הונאה הליגה הזאת... זו הונאה, אחיזת עיניים". השבוע, לטענת המינהלת, שוב ניצל קופמן את הבמה של "יציע העיתונות" כשאמר על הליגה: "מוצר אפס, פח זבל...".

במינהלת טוענים כי הפעילות של קופמן כנגד מינהלת הליגה והפיס החלה עוד לפני חתימת ההסכם, כאשר מפעל הפיס ביקש ממספר גופים להביע את חוות-דעתם האם להיכנס להסכם עם מינהלת הליגה בכדורסל בתחילת עונת 2010/11. קופמן, שהיה בין אלה שנדרשו לחוות-הדעת, המליץ לפיס שלא להתקשר עם המינהלת.

במינהלת הליגה הודיעו לערוץ הספורט כי אם מסיבה כלשהי יחליט מפעל הפיס שלא להמשיך את ההתקשרות לשנה השלישית של החוזה, יתבעו את ערוץ הספורט ואת קופמן על ההפסד הכספי שנגרם למינהלת. לחלופין, אם הפיס יחליט להמשיך את ההתקשרות בסכום נמוך יותר, הודיעה המינהלת כי תתבע מערוץ הספורט ומקופמן את ההפרש.

יש לציין כי ההסכם המסחרי עם מפעל הפיס העונה עומד על 13 מיליון שקל, סכום השווה לכ-50% מההכנסות של המינהלת לעונת 2011/12. בנוסף, המינהלת גם חתומה עם ערוץ הספורט על הסכם שידורים שעבורו משלם ערוץ הספורט העונה 6.5 מיליון שקל.

מערוץ הספורט נמסר: "אנחנו לא מנהלים את עניינינו דרך התקשורת". במינהלת הליגה סירבו להגיב לידיעה.