נתניהו רוצה רישיונות בטלוויזיה: הנושא חוזר לוועדת הכלכלה

הממשלה תגיש לוועדת הכלכלה הצעה לקביעה מחדש של התאריך האחרון לבקשת רישיון ■ ההצעה תכלול גם אפשרות להחזקה משותפת של קשת ורשת בחדשות 2

הממשלה לא מוותרת על נושא הרישיונות בטלוויזיה המסחרית, והיא תגיש בקרוב לוועדת הכלכלה הצעה לקביעה מחדש של התאריך האחרון לבקשת רישיון. בנוסף תכלול ההצעה (לאחר המעבר לרישיון) גם את האפשרות להחזקה משותפת של חברת חדשות ערוץ 2.

המשמעות העיקרית של התיקון תאפשר לרשת ולקשת להמשיך ולהחזיק בחברת החדשות במשותף למשך 3 שנים, גם אם רק אחת מהזכייניות תצא לשדר בשיטת רישיון, והאחרת תשמור על הזיכיון עד לשנת 2015.

ל"גלובס" נודע כי הדרישה למהלך מגיעה מכיוון לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההצעה המחודשת אמורה לחזור לדיון במהלך השבוע הקרוב לוועדה בראשותו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן ולהיכנס לתוך חוק אחר לחלוטין - הטלוויזיה הדיגיטלית, ה-DTT. החוק כבר אושר בוועדה ויצא לקריאה שנייה ושלישית, ואז נמשך שוב.

המועד האחרון לבקשת מעבר לרישיון היה סוף 2011, ופרט לישראל 10, אף אחת מזכייניות הטלוויזיה המסחרית לא ביקשה לעבור לרישיון. הסיבה העיקרית היא היעדר הכדאיות בעבור זכייניות 2 לאור העובדה שהן תצטרכנה לוותר על המותג המשמעותי, אפיק "22", לוותר על חברת החדשות של ערוץ 2 ולאבד גם את כספי ה"ביד".

מדובר בהבעת אמון של נתניהו ברפורמה של שר התקשורת משה כחלון.