סלקום יוצאת למלחמה בהוט: "הפכה לגוליית"

דודי תדמור ומנחם פרלמן גויסו ע"י סלקום כדי לשכנע את רשות ההגבלים ומשרד התקשורת שהוט הפכה לקבוצה חזקה שאינה זקוקה עוד להגנת הרגולטורים

חברת סלקום פתחה במהלך שמטרתו שינוי רגולטורי מקיף ביחס לחברת הוט. ל"גלובס" נודע כי בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר ברשות ההגבלים העסקיים, ולקראת הגשת תלונה רשמית נגד הוט בעקבות המבצע האחרון שעשתה, העלתה סלקום טענה חדשה, לפיה יש לבחון את ההסדרה שמאפשרת להוט למכור חבילת טריפל במחיר קבוע, כשאף שחקן בשוק אינו יכול למכור חבילה דומה.

‏סלקום למעשה דורשת מרשות ההגבלים וממשרד התקשורת להורות על פריקות של חבילת הטריפל, בדומה לנעשה אצל בזק. הכוונה ב"פריקות" היא שבעל התשתית מחויב למכור כל שירות בטריפל במחיר מובחן. כלומר, אם הטריפל של הוט עולה 329 שקל, החברה תהיה חייבת למכור את השירותים שבחבילה - טלוויזיה, טלפון ותשתית האינטרנט - באותו מחיר של חבילת הטריפל, גם כשהוא נמכר בנפרד.

‏בשל חשיבות הנושא, בפגישה השתתפו עמי אראל‏, מנכ"ל דיסקונט השקעות ויו"ר סלקום; ניר שטרן, מנכ"ל סלקום; עו"ד דודי תדמור והכלכלן מנחם פרלמן.

סלקום כנראה רוצה להוביל מהלך נרחב יותר מאשר טיפול באירוע מסוים, ולנסות לגרום שינוי באופן שבו הרגולטור תופס את הוט.

‎‎הקבוצות היחידות

‏הטענה החשובה שעולה על סדר היום מבחינתה של סלקום, היא הדרישה לחדול מהסתכלות על הוט כחברה שזקוקה להגנתו הקבועה של הרגולטור לקראת שינוי שאומר שהוט, יחד עם בזק, הן שתי קבוצות התקשורת היחידות בישראל, ושברשותן כלים לספק את כל שירותי התקשורת לצרכן, ועקב כך להביא להצרת צעדיהן של יתר החברות.

סלקום הסבירה כי למעשה במבצע האחרון של הוט, החברה מסבסדת את החברה-הבת, הוט-נט, בניגוד גמור לכללי ההפרדה המבנית שחלה עליה.

סלקום הראתה שלפי הסכם השימוש בתשתיות המחייב אותה (באמצעות החברה-הבת נטוויז'ן) לשלם להוט לפי היקף שימוש, עלות של 100 מגה לספק חיצוני היא 50 שקל לחודש, ומשום כך לא ייתכן שהוט-נט מספקת את השירות ללא סבסוד צולב בינה לבין החברה-האם, שהיא מונופול מוכרז בתחום הטלוויזיה.

‏בסלקום סירבו להתייחס לפרטים. ‏‎‎‏