פרשת "האח הגדול": קשת מרחיבה את התלונה למועצת העיתונות

קשת: "'ידיעות' מסתתרת תחת כסות עיתונאית מיתממת. הקורא מוטעה לחשוב כי הפרסומים רואים אור ממניעים טהורים - אך במציאות מדובר בפסגתו של מסע מכוון, עקבי ובוטה נגד קשת" ■ "ידיעות": "קשת מתחמקת מהתמודדות עם הממצאים"

זכיינית ערוץ 2 קשת פנתה למועצת העיתונות בבקשה להרחיב את תלונתה נגד "ידיעות אחרונות", על רקע חשיפת פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בתוכנית "האח הגדול" שנחשפה במוסף "7 לילות" בסוף השבוע שעבר. קשת כבר הגישה תלונה נגד "ידיעות אחרונות" בעבר, ובין הצדדים התקיים הליך גישור שכשל.

בתלונה, שהוגשה על-ידי עו"ד רון גזית, נכתב "'ידיעות אחרונות' מסתתרת תחת כסות עיתונאית מיתממת. פעם נוספת הקורא הסביר מוטעה לחשוב כי הפרסומים רואים אור ממניעים זכים וטהורים. במציאות, אין זו אלא מסכה... פסגתו של מסע מכוון, עקבי ובוטה נגד קשת. מסע הכולל סדרת פרסומים, שכל-כולם שליליים ומכוונים לשחוק את מעמדה של קשת בשוק התקשורת".

ועם זאת, בתלונה שהגישה קשת היא אינה סותרת את פרטי התחקיר.

בתוך כך, אמש (א') התראיין סער שיינפיין לתוכנית של גיא פינס בערוץ 10 ותיאר שוב בפירוט את שסיפר בכתבה.

גורם ב"ידיעות" מסר בתגובה: "אנו משוכנעים כי מי שקרא את התחקיר הבין שמדובר בכתבה שחובה לפרסמה. הספין של קשת, לפיו אין חשיבות למתפרסם אלא רק להיכן, הוא התחמקות מהתמודדות עם הממצאים הקשים. למרות הסערה הציבורית שקמה בעקבות ממצאי התחקיר ולמרות ההתערבות של הגורמים הרגולטריים בנושא, מוזר לשמוע שקשת ממשיכים לנסות להסיט את הדיון מהעובדות שעלו בו אל סיבות שאין להן שום רלבנטיות למה שהתפרסם ולדרך שבה הוא התפרסם".