פרשת "האח הגדול": קופרמן תובעת את שיינפיין ב-3 מיליון שקל

קופרמן הפקות, מפיקת "האח הגדול", טוענת כי סער שיינפיין, שטען כי סומם בתרופות פסיכיאטריות כשהשתתף בתוכנית, "בחר לחזור אל הבמה התקשורתית ע"י טענות-כזב" ■ מחר יגיש גם שיינפיין תביעה משלו נגד קופרמן לאותו בית משפט

חברת קופרמן הפקות, המפיקה את תוכנית הריאליטי "האח הגדול" עבור זכיינית ערוץ 2 קשת, תגיש מחר (ה') תביעת דיבה נגד עו"ד סער שיינפיין, מתמודד התוכנית לשעבר.

התביעה, בסך 3 מיליון שקל, תוגש מחר בבוקר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב באמצעות עו"ד רקפת פלד, עו"ד חגית תמיר ועו"ד אפרת רוזנר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות', בטענה כי שיינפיין היה הגורם המניע לפרסומים המהווים הוצאת דיבתה של התובעת. ההפקה גם דורשת התנצלות.

ל"גלובס" נודע כי מחר יגיש גם שיינפיין תביעה משלו נגד קופרמן הפקות לאותו בית משפט - כך אישר עורך דינו, רון טורלטאוב.

"כתבות כוזבות ומגמתיות"

בתביעה של קופרמן נטען כי שיינפיין הינו "הכוח המניע של סדרת כתבות כוזבות ומגמתיות, אשר התפרסמו בכלי תקשורת רבים ובראשם בעיתון 'ידיעות אחרונות', במסגרתן נטען כי התובעת, המשמשת כמפיקה של תוכנית הריאליטי 'האח הגדול', סיפקה למתמודדים בתוכנית כדורים פסיכיאטריים, סיממה אותם והכווינה את התנהגותם של אותם מתמודדים, אשר הפכו להיות 'בובות' בידה העושות את רצון ההפקה".

בתביעה נטען כי כתבות אלה נסמכו על דבריו הכוזבים של שיינפיין, אשר הינו אחד ממשתתפי העונה השנייה של "האח הגדול". שיינפיין זכה במקום השני בתוכנית, ולדברי קופרמן, "לאחר שהשתלבותו במדיה התקשורתית לאחר מכן לא השביעה את רצונו, הוא בחר לחזור אל הבמה התקשורתית על-ידי העלאת טענות-כזב, אשר הוא יודע היטב שאין בהן ממש".

כן נטען בתביעה כי "שיינפיין בחר לנסות ולקבל לידיו את הפרס שבו לא זכה במסגרת התוכנית, על דרך משלוח מכתב גדוש בטענות-כזב, שבו נסה לסחוט כספית את התובעת ודרש ממנה לקבל לידיו 2.5 מיליון שקל וכן איים בפניה לתקשורת. משסירבה התובעת לשלם את הסכום הנדרש על-ידו, מימש שיינפיין את איומו ופנה ל'ידיעות אחרונות' וכלי תקשורת נוספים, שעה שהוא שוטח בפניהם סיפורי כזב ושקר, שכל-כולם נועדו לפגוע במוניטין של התובעת ונועדו להחזיר את שיינפיין לתודעת הקהל".

לטענת קופרמן, הטענות שנטענו כלפיה - לפיהן היא "מסממת" את המשתתפים בתוכנית בכדורים פסיכיאטרים ומנסה לכוון את התנהלות הדיירים בבית "האח הגדול" באמצעות טיפול פסיכיאטרי - הינן טענות "כוזבות".

"מתוך אחריות ודאגה"

בקשת מסרו היום (ד') כי קופרמן הפקות "מעמידה לרשות הדיירים ליווי רפואי, לרבות בתחום הפסיכולוגי והפסיכיאטרי, על-ידי רופאים ואנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, המטפלים בדיירים במידת הצורך ובהסכמתם. ליווי זה נעשה מתוך אחריות ודאגה לרווחתם ובריאותם הפיזית והנפשית של משתתפי התוכנית, ואין כל יסוד לטענה כי הוא נעשה במטרה של ההפקה להכווין את התנהגות דיירי הבית.

"הטיפול הפסיכיאטרי שניתן למי שנזקק לו, ניתנו על-ידי הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ', פסיכיאטר מקצועי בעל ניסיון רב, בהתאם לשיקול-דעתו המקצועי הבלעדי וסמכותו הרפואית, וזאת ללא קשר או תלות בצרכי ההפקה ומטעמים רפואיים גרידא, שעה שההנחיה הכללית היחידה שניתנה על-ידי ההפקה לפסיכיאטר הינה לפעול לטובת הדיירים שנזקקו לטיפול פסיכיאטרי ומשיקולים רפואיים בלבד".

בקופרמן מצטטים ראיון שהעניק שיינפיין לחדשות ערוץ 10 בראשית השבוע, ובו לא שלל על הסף השתתפות נוספת בתוכנית. "תן לי חוויה מתקנת, שאני אשב בליווי של מישהו שיעזור לי שם, אולי... לא יודע", אמר שיינפיין למראיינו נדב בורנשטיין, עורך התרבות של חדשות 10. "ההתבטאות מעידה על כי אין ממש בטענות שיינפיין כלפי ההפקה", אומרים בקופרמן.