הרשות השנייה בודקת הפרה לכאורה בתוכנית הבוקר של קשת

תבחן אם התוכנית "אייל גולן קורא לך" של ערוץ 24 קודמה בתוכנית הבוקר של זכיינית ערוץ 2 קשת בניגוד לכללים

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד קשת, בעקבות קידום התוכנית "אייל גולן קורא לך" המשודרת בערוץ 24. הקידום נעשה במסגרת תוכנית הבוקר של הזכיינית.

הליך ההפרה נפתח בעקבות עבירה לכאורה על תקנות הרשות השנייה, האוסרות במפורש על קידום אינטרסים כלכליים שלא בזמן פרסומות.

במסגרת תוכנית הבוקר, בהנחיית יואב לימור ודליה מזור, שולב אייטם המקדם את העונה השנייה של "אייל גולן קורא לך", המשודרת בערוץ 24, שבבעלות קשת. בתוכנית שולבה הודעה על האפשרות להוריד אפליקציה בתשלום של התוכנית למכשירי הסמארטפונים והטאבלטים, הן בבאנר והן בספוט וידיאו, שהסביר כיצד ניתן לעשות זאת.

אזכור התוכנית סותר את כלל 9 לכללי האתיקה בפרסומות של הרשות השנייה, האוסר על קידום גורם מסחרי מחוץ לזמן הפרסומות; וכן את כלל 5 הקובע כי לזכיין אסור לקדם אינטרס מסחרי או לעודד התקשרות עסקית, אלא אם כן הדבר נעשה "כתשדיר פרסומת לכל דבר ועניין".

בעלות כפולה

יצוין כי באוגוסט 2011 אישרה מועצת הרשות השנייה לקשת להגדיל את אחזקותיה בערוץ 24 באמצעות רכישת 44.4% נוספים ממניות הערוץ, כך שסך כל החזקתה של קשת בערוץ תעמוד על 88.8% מהמניות. מועצת הרשות התנתה את ההחלטה בכך שלא תהיה לבעלות הכפולה כל השפעה על תוכן השידורים בשידורי הזכיינית בערוץ 2, וכי הזכיינית לא תעשה שימוש פסול לקידום תוכניותיה בין הערוצים הנ"ל.

ל"גלובס" נודע כי עמותת "הצלחה" לקידום חברה כלכלית הוגנת הגישה תלונות דומות לרשות השנייה, בנוגע לקידום תוכניות במסגרת אייטמים בתוכניות הבוקר השונות, ובהן "The Voice" ו"האח הגדול".

יצוין כי בעקבות החלפת ימי השידור של זכייניות ערוץ 2, פנה מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, לקשת ורשת בדרישה כי יחדלו מלקדם באופן מאסיבי את תוכניותיהן במסגרת תוכניות אחרות.

מקשת נמסר: "קשת עומדת בחוקי הרשות השנייה ומתנהלת ישירות מול הרשות השנייה".