משה אשר מונה למנהל רשות המסים ממארס 2013

עד מארס 2013 יכהן אשר במשך שנה כמשנה למנהל רשות המסים, ואילו דורון ארבלי ימשיך לכהן עד אז כמנהל הרשות

"אני מודה לכל הגורמים שנתנו בי אמון בחרו בי להיות מנהל רשות המסים לתקופה של 5 שנים: לחברי ועדת האיתור, לבית המשפט העליון, ליועץ המשפטי לממשלה, לשר האוצר ולממשלת ישראל" - כך מסר ל"גלובס" בתגובה ראשונית משה אשר, שמונה היום (א') למשנה למנהל רשות המסים עד מארס 2013, כאשר לאחר מכן ימונה למנהל רשות המסים הקבוע.

הממשלה אישרה היום את מינויו של משה אשר למנהל רשות המסים. לפי ההחלטה, שזכתה להימנעות של 3 שרים (אהוד ברק, עוזי לנדאו, מיקי איתן), אשר ייכנס לתפקיד רק בעוד כשנה, במארס 2013, ועד מועד זה הוא יכהן כמשנה למנהל הרשות.

הממשלה גם אישרה את מינויו של דורון ארבלי לתפקיד מנהל רשות המסים הקבוע עד מארס 2013. נזכיר כי ארבלי משמש זה יותר מ-3 חודשים כמנהל הרשות בפועל.

הסדר זה הושג בשבוע שעבר בין שר האוצר, יובל שטייניץ, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

גורמים באוצר מסרו כי שטייניץ עצמו הוא זה שהמציא את ה"דיל", אחרי שקיבל רמזים עבים כי וינשטיין יעלה להצבעה את המינוי של אשר וידרוש לאשרו, בניגוד מוחלט לרצונו של שטייניץ, שתכנן להעלות את ההצעה שהוא עצמו הגיש ולהפיל אותה.

כפי שנחשף ב"גלובס", מהלך זה זכה להתנגדות חריפה של וינשטיין שראה בו ביזיון בית משפט, אחרי שבג"ץ הורה להעלות את מינויו של אשר לממשלה.