אושר הפינוי-בינוי במתחם דפנה בת"א - ייבנו 1,234 דירות

במסגרת התוכנית ייכללו גם כ-200 דירות במסגרת דיור בר-השגה ■ עפ"י התוכנית יוקמו 5 מגדלים בני 25-30 קומות כ"א ■ יפונו 470 הדירות הקיימות בתמורה לבניית הפרויקט

פרויקט הפינוי בינוי במתחם דפנה שבצפון הישן של ת"א אושר בדיון פנימי של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א. בפרויקט מתוכננות 1,234 דירות חדשות, כולל 200 דירות במסגרת דיור בר השגה, בחמישה מתחמים שיכללו כל אחד מגדל בן 25-30 קומות וכן בנייה מרקמית לאורך דרך נמיר וארלוזורוב.

‏מספר הדירות הקיימות שיפונו במסגרת הפרויקט הוא 470, והן ממוקמות ב-21 בניינים בני שלוש קומות במתחם שבין הרחובות ארלוזורוב, דפנה ודרך נמיר. תחתן ייבנו 1,034 דירות חדשות ביחס של 1 ל-2.2. למספר זה יתווספו 200 דירות בדיור בר השגה, אבל אלה יוכלו להיבנות אך ורק בתנאי שיחול חוק לדיור בר השגה בחקיקה ראשית, שאיננו קיים היום, ובהתאם לתנאי הוועדה העירונית לדיור בר השגה.

חברת הניהול וקסמן-גוברין-גבע אחראית על ניהול הפרויקט מטעם עיריית ת"א והאדריכל אבנר ישר אחראי על תכנונו. התוכנית לפינוי בינוי החלה להתהוות כבר ב-2006 והוכרזה על ידי משרד הבינוי והשיכון ב-2008. בשנתיים האחרונות נתקלה התוכנית בהתנגדות של תושבי שכונת הווילות "שיכון הקצינים" הסמוכה, שמשתרעת בסמטאות התמר, הרימון, הגפן, הזית והתאנה.

‏לדברי חבר הוועדה המקומית ת"א, אהרון מדואל, "יחס ההמרה שהתקבל בפרויקט, 1 ל-2.2, הוא יחס נכון שמשקף את ערכי הקרקע באזור, לעומת שכונת נוה שרת שבה אושר יחס של 1 ל-2.7. הוועדה הביאה בחשבון את הקשיים התחבורתיים שעלולים להיווצר כתוצאה מציפוף האזור במידה רבה".