המועמדים לפרסי התיאטרון 2012: "קברט" זכה ל-9 מועמדויות

רשימת המועמדים הבולטים נחשפת ■ התיאטרון הלאומי הבימה החליט ברגע האחרון להעדר מהטקס ■ "סוף טוב" מאת ענת גוב זכה ל-6 מועמדויות ■ בסך הכול זכה התיאטרון הקאמרי ל 25 מועמדויות

תשע מועמדויות למחזמר "קברט" בהפקת התיאטרון הקאמרי, ולעומת זאת התיאטרון הלאומי הבימה מחליט ברגע האחרון להעדר מהטקס לחלוטין. אלו חלק מהאטרקציות שנחשפו הבוקר (יום ד') במסיבת עיתונאים בה פורסמה רשימת המועמדים הסופית בטקס פרסי התיאטרון לשנת 2012 שיתקיים במאי. את הפרטים מסרו יו"ר ועדת הפרס השופט בדימוס שלי טימן, מנכ"ל עמותת הפרס איתמר גורביץ' ויו"ר וועדת השיפוט עו"ד אבי פרידמן.

כאמור, המחזמר "קברט" המתאר סיפור אהבה בין צעירה קלת דעת וסופר מתחיל בברלין ההוללת של תחילת שנות ה 30' מועמד בתשע קטגוריות, בהן לשחקן הראשי איתי טיראן ולבמאי עמרי ניצן. עם זאת, נראה שהמאוכזבת הגדולה של רשימת המועמדים היא השחקנית אולה שור סלקטר שלא זכתה, במפתיע, במועמדות בקטגוריית שחקנית השנה על הופעתה בתפקיד סאלי בולס בהפקה היוקרתית.

שתי הפקות נוספות של התיאטרון הקאמרי שזכו בשלל מועמדויות הן "אורזי המזוודות" מאת חנוך לוין (7 מועמדויות), והקומדיה השחורה "סוף טוב" מאת ענת גוב (6 מועמדויות). "גלילאו" של תיאטרון באר שבע הוא הפתעת הטקס, עם לא פחות משבע מועמדויות, וגם "יונה ונער" של תיאטרון גשר מתהדר בשש מועמדויות. בסך הכול זכה התיאטרון הקאמרי ל 25 מועמדויות (שתיים נוספות במשותף עם תיאטרון חיפה לקו פרודוקציה "כולם היו בני"), בית לסין ל 15, תיאטרון באר שבע לעשר, תיאטרון החאן לשמונה, תיאטרון גשר לשש (כולן כאמור ל"יונה ונער"), תיאטרון חיפה לחמש (עוד שתיים במשותף עם הקאמרי) ותיאטרון הספרייה למועמדות אחת. תיאטרון היידישפיל נותר מיותם, ואילו אנסמבל תיאטרון הרצלייה לא הציב השנה הצגות כמועמדות לפרס, בין השאר בעקבות פרישתה של המנהלת האמנותית אופירה הניג והחלפתה בעודד קוטלר.

בולטת במיוחד החלטת התיאטרון הלאומי הבימה להעדר מטקס פרסי התיאטרון 2012. כזכור, במהלך רוב כהונתו של יעקב אגמון כמנכ"ל ומנהל אמנותי החרים התיאטרון הלאומי את פרס התיאטרון, אך בסופו של דבר חזרו להשתתף באירוע. השנה הודיעה מנכ"לית הבימה, אודליה פרידמן, כי לא תיטול חלק בפרס. "כבר היינו בעיצומן של ההכנות כאשר ההודעה התקבלה", מוסר בתגובה מנכ"ל עמותת פרס התיאטרון איתמר גורביץ', "אודליה פרידמן טוענת שהחליטה לא לשתף הצגות של הבימה בטקס בשל עומס העבודה שהיה כרוך בשיבה לפעילות באולם הבית המשופץ שלהם, וכן הכמות הגדולה של נסיעות הפקות של הבימה לחו"ל במסגרת פסטיבלים בינלאומיים. הם הבטיחו לשוב בשנה הבאה, וכבדנו את החלטתם למרות שאנו מצרים עליה". עם זאת, גורמים רבים בקרב מארגני טקס פרסי התיאטרון רואים בהחלטת הנהלת התיאטרון הלאומי הבימה אקט מחאה על כישלונם לזכות בפרסים משמעותיים בשני הטקסים הקודמים.

כמו כן יוענקו בטקס הקרוב פרס מפעל חיים לשחקן הוותיק יוסי גרבר, ופרס הוקרה לשחקן שמעון לב ארי שפרש לפני כשנה וחצי. טקס פרסי התיאטרון 2012 יתקיים באולם נגה ביפו, אולם הבית של תיאטרון גשר, ב 11 במאי. הטקס יצולם וישודר בערוץ הראשון.

טקס פרסי התיאטרון 2012 - המועמדים הבולטים.

המחזה המקורי: אורזי המזוודות, יוליסס על בקבוקים, יונה ונער, סוף טוב

המחזה המתורגם: אימא שלו, גלילאו, כולם היו בני, מולי סוויני

הקומדיה: אוכלים, אמנות, מנדרגולה, שם פרטי

המחזמר: קברט, אחים בדם, צלילי המוזיקה

שחקנית ראשית: אסי לוי (אימא שלו), מיה דגן (אחים בדם), ענת וקסמן (סוף טוב), שירי גולן (למה לא באת לפני המלחמה)

שחקן ראשי: איתי טיראן (קברט), אמיר קריאף (גלילאו), חליפה נאטור (יוליסס על בקבוקים), ליאור אשכנזי (שם פרטי)

שחקנית משנה: זהרירה חריפאי (סוף טוב), חנה מרון (אורזי המזוודות), מיקי קם (קברט), מרים זהר (מקסי ואני)

שחקן משנה: גדי יגיל (קברט), יגאל נאור (מקסי ואני), נדב אסולין (קומדיה של טעויות), נורמן עיסא (אמנות)

במאי: אודי בן משה (אורזי המזוודות), יבגני אריה (יונה ונער), מיכאל גורביץ' (אוכלים), עמרי ניצן (קברט)

מחזאי: גלעד עברון (יוליסס על בקבוקים), הלל מיטלפונקט (מקסי ואני), עינת ברנובסקי (למה לא באת לפני המלחמה), ענת גוב (סוף טוב)

מתרגם: אלי ביז'אווי (קברט), דורי פרנס (קומדיה של טעויות), יוסף אל-דרור (כולם היו בני), עידו ריקלין (גלילאו)

מוזיקה: אבי בנימין (יונה ונער), יוני רכטר (חוקר פרטי), קרן פלס (אורזי מזוודות), שלומי שבן (סוף טוב)

שחקנית מבטיחה: אנדריאה שוורץ (אורזי המזוודות), יעל איתן (למה לא באת לפני המלחמה), רונה-לי שמעון (קומדיה של טעויות), רות רסיוק (יונה ונער), תמר אלקן (חוקר פרטי)

שחקן מבטיח: אריאל וולף (אוכלים), נדב נייטס (אחים בדם), שלומי אברהם (אורזי מזוודות), תום חגי (גלילאו).