הטיפ היומי: מניה ישראלית שיכולה להכפיל את ערכה

בני דקל מבנק אגוד ממליץ על מניית אבוג'ן במחיר יעד של 33 שקל: "השקעה בה עשויה להניב ערך רב למשקיעיה, עם התממשות אחד מפיתוחי החברה"

חברת אבוג'ן הישראלית עוסקת בפיתוח צמחים משופרים לטובת החקלאות העולמית ותעשיית האנרגיה החלופית. לחברה שותפויות עסקיות עם חמש מתוך שבע החברות המובילות בעולם בתחום מכירת זרעי צמחים לחקלאות, ביניהן (Pioneer Hi-Bred (DuPont, מונסנטו, Bayer CropScience וסינג'נטה ביוטכנולוג'י. בנוסף להסכמים הקיימים למול שותפיה העסקיים, אבוג'ן משקיעה ומפתחת לבדה ביודיזל (תחליף לסולר) וביוג'ט (תחליף לדלק מטוסים) שמקורם בשמן צמחים.

טכנולוגיה ייחודית, מודל עסקי מנצח, הנהלה מצוינת, פוטנציאל יצירת ערך גדול וביטחון בהערכת הפוטנציאל בחברה - הם שמובילים אותנו להמליץ על אחת מהחברות הבודדות בעולם בעלות היכולת של איתור ואפיון גנים ורצפי ד.נ.א אחרים בצמחים.

בהנהלת החברה מעריכים כי היתרון היחסי שלה מתבטא ביכולתה לזהות גנים ורצפי ד.נ.א אחרים, כגון סמנים גנטיים, באמצעות הטכנולוגיות החישוביות הייחודיות שלה, ולתעדף אותם בצורה יעילה ובפרקי זמן קצרים ביחס לחלופות השכיחות הקיימות בתעשייה.

לדעתנו, אבוג'ן נהנית ממודל עסקי מנצח, אשר מבוסס על קבלת תשלומים עבור פיתוח זרעים ועמידה באבני דרך בפיתוחם, וכן על קבלת תמלוגים עתידיים כאחוז מהפרמיה שהחברה מצליחה לגבות בעבור הזרע המשופר. באופן זה, הסיכון העיקרי שיש לחברה הוא רק בהיבט הטכנולוגי (זיהוי הגנים), ויתר הסיכונים חלים על שותפיה העסקיים (סיכוני גידול, קבלת אישורים, שיווק ואחרים).

עיקר פוטנציאל יצירת הערך בחברה מוערך על ידינו בתזרים עתידי של כ-334 מיליון דולר, הנובע מההסכמים שיש לאבוג'ן עם שותפיה העסקיים לגבי פיתוח תכונות משופרות לזרעי צמחים, וכן מהתמלוגים העתידיים.

אנו ממליצים על מניית אבוג'ן ב"קנייה", במחיר יעד של כ-33 שקל הגבוה ביותר מפי 2 ממחיר המניה הנוכחי. לדעתנו, מדובר בהזדמנות השקעה באחת מהחברות הבודדות בעולם עם טכנולוגיה ייחודית בתחום השבחת צמחים, ואנו מעריכים כי השקעה בה עשויה להניב ערך רב למשקיעיה, עם התממשות אחד מפיתוחי החברה.

*** בני דקל, מחלקת ברוקראז' בבנק אגוד