האם הרשות השנייה תעצור את תופעת מכירת האייטמים?

הרשות ערכה שימועים לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ולערוץ 10 באשר למכירת אייטמים ■ בודקת חשד כי במספר תוכניות נמכרים מדי יום אייטמים באלפי שקלים

הרשות השנייה ערכה אתמול (ב') שימועים לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ולערוץ 10 באשר למכירת אייטמים. השימוע לזכייניות נערך בהמשך לפניית הרשות מלפני כשבועיים בנוגע לתוכניות ספציפיות המשודרות במסגרתן.

הזכייניות התבקשו להגיב לגבי תוכניות ספציפיות שנחשדות כתוכניות בהן נמכרים מדי יום אייטמים באלפי שקלים. ההערכה היא כי בגמר תהליך השימוע הרשות השנייה תפעל לעצירת תוכניות בהן יתברר כי אכן נמכרו אייטמים.

במהלך השימועים הציגה הרשות השנייה נתונים וממצאים שאספה באחרונה, הכוללים הסכמי התקשרות של הפקת התוכניות האמורות ותקציבי ההפקה שלהן, חוזי התקשרות להפקת התוכניות, חוזים נוספים בין הזכיין לחברת ההפקה לגבי שידור ופרסום באתרי האינטרנט, תקציבי ההפקה של התוכניות, דוחות של עלויות הפקת התוכניות ועוד.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר בשימועים כי הרשות רואה בחומרה רבה את התופעה, וכי בכוונתה לפעול בתקיפות נגד ההפרות.

ברשות השנייה מספרים כי במהלך איסוף הנתונים עלו ממצאים בעייתיים בהקשר לתוכניות הבוקר של הזכייניות וכן בהקשר לתוכניות "יופי של יום", "תהיו בריאים" ו"תוכנית הבראה" של קשת; "המקצוענים עם שירה פליקס", "איזה יופי עם נעמה", "משפחה 10" ו"בריאות 10" של ערוץ 10; וכן "החיים על-פי אודטה", "שאלה משפטית", "לחיות טוב" ו"סוד החיים הטובים" מבית רשת.

יצוין כי הנתונים נאספו במשך מספר חודשים על-ידי צוות מיוחד ברשות שהוקם לצורך בדיקה זו, בראשות סמנכ"ל טלוויזיה ברשות, איילת מצגר.

"הרשות השנייה מבצעת בדיקה מאוד רצינית ומעמיקה", אמר היום (ג') גורם מאחת הזכייניות. "צורת הבדיקה וההצלבות שהם עושים בין התקציבים היא ממש ברמה של חקירה". יחד עם זאת, הוא הוסיף כי "כל זכיין יודע מה הוא עושה".

גורם אחר הוסיף כי "חלק מהנתונים שהוצגו לא היו מוכרים לנו, ואנחנו נעשה בדיקות בעניין ונבחן את הדברים שהובאו בפנינו".

בסוף השימועים נדרשו הזכיינים להעביר לרשות תשובות לגבי השאלות והסוגיות שעלו בשימועים. לאחר קבלת התשובות מהזכייניות תקבל הרשות החלטות לאור הממצאים שיוצגו בפניה.

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "אנו נפעל על-פי הכללים וההנחיות ונבצע בדיקה מסודרת של כל השאלת שהוצגו לנו".

מקשת נמסר בתגובה: "קשת פועלת ישירות ובשקיפות מול הרשות השנייה".

מרשת נמסר בתגובה: "רשת פועלת באופן מלא על-פי חוקי הרשות השנייה, ובכל מקרה הדיאלוג של רשת עם הרשות ימשיך להתנהל מול הרשות בלבד".