י.ח. דמרי ביטלה ההסכם למכירת המבנים לשימור בת"א

חברת הנדל"ן י.ח דמרי הודיעה כי בוטל הסכם האופציה למכירת שישה מבנים לשימור בנחלת בנימין בתל אביב עקב אי עמידת הרוכש בתנאים שהוגדרו

חצי שנה לאחר שדיווחה חברת הנדל"ן י.ח דמרי על חתימת הסכם אופציה למכירת שישה מבנים לשימור נחלת בנימין בתל אביב, בוטל הסכם האופציה וזאת עקב אי עמידת הרוכש בתנאים שהוגדרו.

בהודעה ששיגרה החברה לבורסה נאמר כי: "החברה הודיעה למקבל האופציה כי עקב אי מימוש האופציה במועדים, למרות ארכות שניתנו מפעם לפעם על ידי החברה, ועקב אי עמידה בתנאי האופציה, פקעה האופציה".

דמרי רכשה את המבנים לפני כשנתיים מהמיליארדר ניקולס ברגרואין בעבור כ-140 מיליון שקל. ברגרואין רכש את המבנים מאשת העסקים רות שפייזר שנתיים לפני כן. הרכישה של דמרי היוותה כניסה ראשונה של החברה לשוק התל אביבי כאשר לפני כן פעלה החברה בעיקר בפריפרייה.

על פי הסכם האופציה המקורי שילם הרוכש הפוטנציאלי, איש עסקים צרפתי בשם ז'רארד בוקובזה, 9.1 מיליון שקל שלא יוחזרו לו כעת שהעסקה בוטלה. האופציות על המבנים נחתמו כל אחת בנפרד ומימושן נקבע בין הראשון לדצמבר 2011 ועד השני לספטמבר 2012. למרות הארכות שניתנו למימוש העסקה, כאמור, היא בסופו של דבר לא יצאה אל הפועל.

הנכסים שעמדו למכירה במסגרת העסקה הם בית התמר בנחלת בנימין 8, בניין ברחוב רמב"ם 15, בניין ברחוב נחלת בניימין 7, בניין ברחוב מוהליבר 54, 'בית העמודים' ברחוב רמב"ם 12-16 ובניין נוסף ברחוב התבור 44.

הסכם האופציה התנה את הרכישה של המבנים ברחובות מוהליבר, נחלת בניימין 7 ורמב"ם 15 ברכישת בית התמר ואת רכישת שאר המבנים המוזכרים לעיל במימוש כל האופציות הקודמות.

סך כל עלות הנכסים בספרי חברת י.ח דמרי מסתכם ל-150 מיליון שקל. על פי הסכם האופציה, אם הרוכש היה ממש את הרכישה, תג המחיר עבור כל הנכסים עמד על 189 מיליון שקל.

כבר שנים ארוכות שעוברים הנכסים המדוברים מיד ליד ומאקזיט אחד לשני. בעוד שערכם רק עולה, והחברות שמחליפות ידיים מרוויחות מהמכירה, שיפוצם ושימורם נותר מאחור. עם ביטול האופציה נגנזה גם התקווה שהרוכש אולי יהיה זה שיחדש סוף סוף את המבנים ההיסטוריים. כעת נותר לקוות שיימצא רוכש אחר או שאולי חברת דמרי תחליט לעשות זאת בעצמה.