משרד השיכון: ירידה של 8% במחירי הדירות באפריל-ינואר

המחיר הממוצע לדירה עמד בינואר 2012 על 1.109 מיליון שקל, כאשר דירה חדשה עלתה 1.365 מיליון שקל בממוצע ומחיר דירת יד שנייה עמד על 1.02 מיליון שקל

האם אנחנו עומדים סוף סוף לקראת איחוד של נתוני הנדל"ן? לראשונה, מפרסם היום (ד') משרד הבינוי והשיכון דוח הכולל את מחירי הדירות החדשות, דירות מיד שנייה, ושקלול מחיריהם של שני השווקים הללו לפי חודשים, נתונים שדווחו עד כה בנפרד על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד האוצר.

מהדוח של משרד השיכון עולה כי מחירי הדירות בישראל ירדו בשיעור מתון של כ-2% בין דצמבר 2011 לינואר 2012 לרמה של 1.1 מיליון שקל; בהשוואה לינואר אשתקד, נרשמה גם כן ירידה של 2%.

יצוין כי מחירי הדירות מבוצעים על-ידי חישוב הלוקח בחשבון שנתחן של הדירות החדשות בשוק העסקאות למגורים הוא כחמישית.

מדוח משרד השיכון עולה עוד כי הירידה הממוצעת במחירי הדירות הסתכמה ב-8% בינואר 2012 בהשוואה למחירי השיא שנרשמו באפריל 2011; ירידת מחיר חדה יותר, בשיעור של 11%, נרשמה בפלח הדירות חדשות, בהשוואה לשיא שנרשם ביוני 2011.

יצוין כי, מחירי דירות מיד שנייה ירדו בכ-6% בהשוואה למחירי השיא של אפריל 2011, והם עמדו בינואר 2012 על 1.02 מיליון שקל. מחירה הממוצע של דירה חדשה עמד בינואר 2012 על 1.36 מיליון שקל.

במשרד השיכון מדגישים כי הנתונים מבוססים על כ-80% מהעסקאות שנרשמו ברשות המסים. המחיר הממוצע מתייחס לכל היישובים לאחר ניפוי עסקות חריגות מבחינת המחיר, או עסקאות שחסרים לגביהן נתונים.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בירך היום על "על המשך מגמת ירידת המחירים". הוא מייחס את ירידת המחירים ל"מדיניות שהובלתי להגדלת היצע הקרקעות מאז כניסתי לתפקיד. ההיצע מנצח את הביקושים ומוריד מחירים".

הוא הוסיף כי "הגדלת היצע הקרקעות משפיעה יותר מכל התכניות והצעדים האחרים על מצב שוק הדיור והיא תורמת בראש ובראשונה לזוגות הצעירים ולחסרי הדירה. מדיניות זו תימשך בשילוב כלים נוספים, כמו דיור להשכרה ודיור במסלול מחיר למשתכן ב-50% הנחה ממחיר הקרקע לזוגות צעירים".