זינוק של 123% במחירי קרקע ביפו ב-4 שנים

המינהל פרסם היום את תוצאות ועדת המכרזים השבועית, שבהם בולט מכרז אחד ביפו למגרש בשטח כ-1.7 דונם בשכונת עג'מי, שעליו ניתן לבנות 17 יחידות דיור

מינהל מקרקעי ישראל פרסם היום את תוצאות ועדת המכרזים השבועית שבהם בולט מכרז אחד ביפו. מדובר במכרז המתייחס למגרש בשטח כ-1.7 דונם בשכונת עג'מי ביפו שעליו ניתן לבנות 17 יחידות דיור. השוואה של תוצאות המכרז המדובר לעומת מכרז קודם במיקום סמוך משקפת עלייה של יותר מ-100% במחיר הקרקע.

הזוכה, חברת די אנד איי ייזום ובנייה בהובלתו של אבנר שניידר, הציעה 21.8 מיליון שקל. עלות הוצאות הפיתוח במגרש מסתכמות בכ-2.3 מיליון שקל, כך שמחישוב כולל עולה כי החברה רכשה את הקרקע על פי שווי של 1.42 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח. ההצעה הייתה גבוהה בכ-105% ממחיר המינימום שנקב המינהל אך תאמה כמעט במדויק את מחיר השומה. למכרז המדובר, הממוקם בין רחוב טולוז ובית פלט, הוגשו לא פחות מ-13 הצעות שונות.

"המחיר בהחלט ריאלי"

"המחיר שהצענו למגרש בהחלט ריאלי", אמר היום שניידר בשיחה עם "גלובס", "מדובר במתחם סגור שבו ניתן לבנות פרויקט של 17 יחידות דיור. אנחנו מתכננים לבנות במקום פרויקט בוטיק שיכלול דירות בשטח של 140 מ"ר במחירים של כ-30 אלף שקל למ"ר. הפרויקט המתוכנן צמוד לפרויקט אחר שנבנה היום בשכונה וזו רמת המחירים גם שם". על פי הנתונים שסיפק שניידר, מחירי הדירות בפרויקט המדובר צפויים לעמוד על כ-4.2 מיליון שקל לדירה.

הפרויקט שאליו התייחס שניידר "לאורה" של חברת אלמוג כ.ד.א.י, בתכנונו של האדריכל אילן פיבקו, שבנייתו נמצאת בעיצומה בימים אלו. החברה זכתה במגרש בסוף 2007 במסגרת מכרז של המינהל שאפשר בנייה של 19 יחידות דיור. המחיר ששילמה אז היה 12.12 מיליון שקל כולל פיתוח, מה ששיקף שווי של 638 אלף שקל ליחידת דיור. מהשוואה בין שני המתחמים, שנמצאים בשכונת עג'מי ביפו, עולה כי מדובר בעלייה של לא פחות מ-123% בשווי קרקע ליחידת דיור בתקופה של שנים בודדות.