גילה אדרעי עשתה קניות בכ-1,000 שקל על חשבון עובדי הרכבת

מסמכים שנחשפו מגלים כי ועד עובדי הרכבת הזרים עשרות אלפי שקלים מכספי העובדים ליועצי תדמית, קייטרינג ותיק ב-620 שקל ליו"ר גילה אדרעי ■ הוועד בתגובה: "אנו פועלים בשקיפות מלאה"

לכאורה השקט חזר לרכבת ישראל לאחר שהושג הסכם בין העובדים להנהלה, אבל עכשיו המלחמות הפנימיות מעלות הילוך, והעובדים שמימנו מכיסם את המאבק שהובילה יושבת ראש הוועד גילה אדרעי, דורשים דין וחשבון ושואלים איפה הכסף.

"במשך שנה וחצי נזרקו אלפי שקלים. על מה?", הם תוהים בשיחה עם חדשות 2. העובדים אמנם ביקשו להישאר בעילום שם, אבל במסמכים שהגיעו לידינו, עם פירוט ספר הקופה של של ועד עובדי הרכבת, עולה תמונה מדאיגה לגבי השימוש שנעשה בכספי העובדים.

מדובר ב-2,000 עובדים המאוגדים בהסכם קיבוצי, כשכל עובד משלם ממשכורתו 60 שקלים לוועד. חשבון פשוט מגלה שבכל חודש נכנסים לקופת הוועד כמאה ועשרים אלף שקלים. מהמסמכים עולה שיושבת ראש הוועד השקיעה כ-240 אלף שקלים מכספי העובדים ביועצי תקשורת ובחברות לובינג לשיפור תדמית העובדים.

אבל חגיגת הוועד לא מסתיימת בכך. ועד עובדי הרכבת שכר את שירותיו של יובל רכלבסקי, מי שהיה הממונה על השכר באוצר תמורת יותר מ-106 אלף שקלים.

אבל מספרים נוספים שמופיעים בדוחות הכספיים מגלה מקרים שבהם מעביר הוועד את כספי העובדים למקורבים. כך קיבל אחיו של גזבר הוועד 30 אלף שקלים עבור הרמת כוסית שנערכה ברכבת. בשני מקרים אחרים הועברה תרומה של אלף שקלים מכספי העובדים.

רכישות שנעשו עבור יושבת ראש הוועד ישירות מגלות קנייה של כ-320 שקלים מחנות כלי בית ותיק שנקנה ב-620 שקלים.

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה כי "אנו פועלים בשקיפות מלאה. התקציב מאושר בידי כל חברי הוועד, וצר לנו כי גורמים מסויימים בוחרים להציג את הדברים באופן שקרי למען אינטרסים אישיים שלהם. לעניין הקייטרינג, מדובר בספק ותיק לאורך שנים, והמחיר ששולם לו זול בהרבה מהצעות מחיר אחרות. יושבת ראש הוועד אינה קונה דבר מכספי הוועד לצרכיה האישיים - מדובר בתיק למסמכים שמשמש את הוועד כולו".

יובל רכלבסקי מסר בתגובה: "חברת הייעוץ שלי ליוותה ונתנה ייעוץ בנושאי שכר ושלושה אנשים עסקו בזה".