מנכ"לית מקאן-אריקסון איריס בק פורשת מתפקידה

זאת אחרי 4 שנים בתפקיד ■ בק תישאר בקבוצה לעוד מספר חודשים ■ יו"ר מקאן-אריקסון, אילן שילוח, כבר החל בחיפושים אחר מחליף

איריס בק, מנכ"לית קבוצת הפרסום מקאן-אריקסון, פורשת מתפקידה. בק הודיעה במשרד על כוונתה לעזוב את התפקיד בישיבת ההנהלה שהתקיימה היום (ד') בבוקר.

בק, לשעבר סמנכ"לית השיווק בפרטנר, הייתה אחד המינויים המפתיעים והלא שגרתיים בענף הפרסום. היא הצטרפה למשרד לפני כ-4 שנים, והדרך המרכזית שהנחתה את פעילותה הייתה העברת המשרד כולו לעידן הדיגיטלי.

הודעת הפרישה מאשרת את ההערכות בענף שפורסמו באחרונה ב"גלובס", לפיהן בק כבר החליטה שלא להמשיך את דרכה במקאן-אריקסון, למרות שהיא תישאר שם לעוד מספר חודשים.

נראה כי החלטתה של בק לא נפלה על מקאן-אריקסון בהפתעה, שכן יו"ר הקבוצה, אילן שילוח, החל בתקופה האחרונה בחיפושים אחרי מנכ"ל חדש. בין השמות שנזכרו בהקשר זה היו אורן פרנק, שכבר שימש בעבר כמנכ"ל משותף במקאן-אריקסון; ריצ'י האנטר, לשעבר מנכ"ל שופרסל; וארי מלמוד, לשעבר מנכ"ל חוגלה.

תישאר לחפיפה

בתגובה שיצאה היום ממקאן-אריקסון מבהירה בק כי מדובר בתהליך שייקח מספר חודשים. לדבריה, "בחודשים הקרובים אמשיך ללוות את לקוחות הקבוצה וכן מהלכים פנים-ארגוניים, לצד תהליך חפיפה של המנכ"ל הבא. על אף שאת דברי הפרידה אומר בהמשך, זו הזדמנות לציין שאני משלימה במקאן-אריקסון תקופה מאתגרת ומרתקת בה אני מאוד גאה. אני אשאיר מאחוריי את קבוצת הפרסום המובילה והמתוחכמת ביותר בישראל, שנשענת על צוות מצוין של עובדים ומנהלים".

כפי שנחשף ב"גלובס", באחרונה השלים שילוח את מכירת 18% המניות שבידיו למקאן-אריקסון העולמית בתמורה המוערכת ב-13 מיליון דולר, סכום המשקף למקאן שווי של 70 מיליון דולר לפחות.

גם היום, לצד המחמאות שמעתיר שילוח על בק, הוא דואג להבהיר כי על אף מכירת המניות הוא אינו עוזב את הקבוצה. "שילוח, הממשיך לכהן כיו"ר פעיל של הקבוצה לפחות ב-5 השנים הקרובות, הודיע כי בימים הקרובים יחל תהליך לאיתור מחליף לבק", נמסר ממקאן.

"בק", מוסיף שילוח, "הובילה את הקבוצה ולקוחותיה לעידן הדיגיטל, שזהו מנוע הצמיחה המרכזי של ענף הפרסום והשיווק בכל העולם, על-ידי יישום אסטרטגיית מקאן 3.0, תוך שהיא פותחת פער ניכר על משרדי פרסום אחרים.

"האסטרטגיה כללה הסתכלות חדשה ומדויקת על הצרכנים והקשר עם מותגים - נושא שהתחדד בעקבות המחאה החברתית; רה-ארגון והכשרה של כל עובדי מקאן בתחום; ויצירת מנועי צמיחה, בין היתר, על-ידי רכישת טכנולוגיות חדשות והטמעתן בהצעת הערך של מקאן ללקוחות הקבוצה.

"בתקופתה של איריס פעילות הדיגיטל יותר מהוכפלה והגיעה להיקף של כ-40 מיליון דולר, המהווים כ-20% מפעילות הקבוצה", אמר.