נחתם חוזה עיר הבה"דים; תחילת האכלוס - תוך שנתיים

משרד הביטחון חתם עם מנרב על החוזה השקלי הגדול בתולדותיו - 8.5 מיליארד שקל ■ החברה תקים את עיר הבה"דים ותתפעל אותו למשך 25 שנה

החוזה השקלי הגדול ביותר בתולדות משרד הביטחון נחתם הבוקר (ה') בקריה בתל אביב בין מנכ"ל המשרד, אודי שני, לבין ראשי קבוצת מנרב, על הקמת קריית ההדרכה החדשה של צה"ל בצומת הנגב - עיר הבה"דים.

היקף החוזה כ-8.5 מיליארד שקל, ובמסגרתו קבוצת מנרב תקים את קריית ההדרכה שאליה יועברו בסיסי ההדרכה המרכזיים של צה"ל בתוך 30 חודשים, ותתחזק אותם למשך כ-25 שנה. קבוצת מנרב בראשות אברהם קוזניצקי, ניצחה במכרז על הקמת קריית ההדרכה בחודש פברואר האחרון.

"פרויקט מעבר צה"ל לנגב יאפשר לצה"ל לעבור מבסיסים שחלקם הוקמו בימי השלטון הבריטי לבסיסים שיאפשרו לצה"ל סביבת עבודה ראויה שתתרום לאפקטיביות המבצעית ולהתייעלות המערכת", אמר היום, מנכ"ל משרד הביטחון שני.

במערכת הביטחון אומרים כי במסגרת העברת בסיסי ההדרכה לנגב, צה"ל יפנה בשנים הקרובות שטחים נרחבים באזורי ביקוש במרכז הארץ, שימסרו למינהל מקרקעי ישראל וישווקו לבניית דירות.

לדברי שני "מדובר בחוזה הגדול ביותר שעליו חתם משרד הביטחון בישראל בתקציב שקלי מאז ומעולם". הוא הוסיף ואמר כי בהתאם להנחיית שר הביטחון אהוד ברק, הוכנסו למכרז סעיפים שמחייבים את הזכיינית, קבוצת מנרב, להעדיף במהלך עבודות ההקמה וההפעלה של הקריה עובדים שגרים בנגב, משרתי מילואים ולרכוש תוצרת ישראלית.

הקריה החדשה עתידה להתאכלס החל משנת 2014 ותכלול 8 בסיסי הדרכה של חילות הרפואה, חימוש, תקשוב, שלישות, משטרה צבאית, חינוך ותיאום וקישור. הקריה תשתרע על שטח של 220 אלף מ"ר וישרתו בה בכל זמן נתון מעל 10,000 חיילים ועוד אלף אנשי סגל.