סעודיה נשארה לבד: תהיה היחידה שלא תשלח נשים ללונדון 2012

קטאר הודיעה כי תשלח ספורטאיות, בפעם הראשונה בתולדותיה, למשחקים האולימפיים ■ ערב הסעודית נותרה היחידה שלא תיוצג על-ידי נשים באולימפיאדה

כ-17 אלף ספורטאים מ-204 מדינות שונות ישתתפו במשחקים האולימפיים, מכל המינים וכל הדתות. עם יוצאת דופן אחת בולטת: ערב הסעודית, המדינה היחידה שלא תשלח ללונדון 2012 אפילו ספורטאית אחת.

אתמול (א') הודיעה קטאר כי תשלח למשחקים הקרובים, שיתקיימו בין ה-27 ביולי ל-12 באוגוסט בבירה האנגלית, לפחות 3 ספורטאיות: שתי שחייניות וקלעית רובה אוויר אחת. זו תהיה הפעם הראשונה מאז 1984, אז החלה קטאר להתחרות באולימפיאדה (במשחקי לוס אנג'לס), שבה תשלח המדינה מהמפרץ הפרסי נשים לתחרויות האולימפיות. אחד ההסברים להחלטה של קטאר לשנות גישה, הוא הרצון של האמירות לארח את המשחקים האולימפיים ב-2020 בדוחא.

קטאר השאירה בכך את ערב הסעודית בודדה בגזרת אפליית הנשים. ראשי הוועד האולימפי של סעודיה המשיכו בשבוע שעבר להתעקש שלא ישלחו ספורטאיות לאולימפיאדה הקרובה, חרף לחצים בינלאומיים שמופעלים עליהם לשנות את ההחלטה, המנוגדת לעקרונות האולימפיים, כולל איומים לשלול מהמדינה באופן טוטאלי את זכות ההשתתפות במשחקים.

במשחקי הקיץ האחרונים, שהתקיימו ב-2008 בבייג'ין, יוצגה ערב הסעודית על-ידי 16 ספורטאים, כולם גברים.