בגלל מופז עוד אצביע ביבי

לביבי לא איכפת מהמדינה? כשמופז אומר זאת, הוא באמת מאמין בכך?

אם בסוף אצביע לנתניהו, למופז יהיה חלק לא קטן בכך. מאז נבחר לראש האופוזיציה, מסתובב מופז בחוצות הערים ובאולפני הרדיו והטלויזיה, מפזז מרוב שמחה או אולי משהו אחר. הדברים היוצאים מפיו כל כך מקוממים, עד שלידו נראה ביבי כאדם שקול וכמנהיג אחראי.

לפעמים נראה שמופז הוא רק מיקרופון דרכו יוצאות סיסמאות שחיברו אנשי התדמית שלו. "נתניהו עושה מה שטוב לנתניהו, ולעזאזל המדינה" ("גלובס", 5.4.12). זה סוג המשפטים שעיתונאי יכול להוציא מתחת ידו, כאשר הוא כותב על נושא מסוים בו איש ציבור לא נהג בזהירות מספקת בכספי ציבור, למשל.

אבל לומר שלנתניהו לא אכפת מהמדינה? כפי שקוראי טור זה יודעים, איני נמנה עם חסידיו האדוקים של ראש הממשלה. אבל לומר עליו דבר כזה באופן גורף, להכריז שזה אופיו וזו אישיותו? נתניהו באמת נהג לעתים באופן לא ראוי. הוא בהחלט נהנתן, ואין ספק שיש לו אישה שקשה לשלוט ברצונותיה. אבל שלא אכפת לו מהמדינה? לא צריך להיות איש ליכוד כדי שאמירה כזאת תישמע כדמגוגיה מכוערת.

חתרן בלתי נלאה

זה היה חסר טעם גם אם הדובר עצמו היה כליל השלמות, אדם שהמדינה תמיד בראש מעיניו, אפילו לפני עצמו. אבל קשה ליישב את התנהגותו של מופז בקדימה עם אדם כזה. הולך אדם לבחירות פנימיות, מפסיד ליריבה שלו (בפריימריז הקודמים), אומר שהוא הולך הביתה, לא הולך הביתה, חוזר למפלגה ובמשך שנים מקדיש את רוב עתותיו כדי לקעקע את מנהיגת מפלגתו.

האם עשה זאת רק מסיבות ענייניות של טובת המדינה? רק משום שבאמת חשב שלבני אינה מתאימה? האם לא הייתה זו התנהגות של "תמות נפשי עם קדימה" (ועם לבני, בעיקר)? או יותר מכך, ימותו קדימה ולבני כדי לתת לי חיים חדשים?

כשאתה איש אופוזיציה בכיר ופוגע במפלגתך ובמנהיגות שלה - אתה מסייע למפלגת השלטון. וכאשר אתה מסייע לשלטון, שאתה טוען שהוא מושחת ולא ראוי, את מי אתה משרת? את המדינה?

קודם לבני, עכשיו נתניהו

אז קודם זו הייתה לבני, עכשיו זה ביבי. מופז יודע להתקדם בחייו הציבוריים יותר על חשבון השמצת יריביו מאשר באמצעות כישרונותיו והישגיו. אולי משום שאין לו כאלה. לא בצבא, אותו הכין בצורה קלוקלת למלחמת לבנון, לא במשרד הביטחון, בו עסק יותר בפוליטיקה מאשר בביטחון, ובטח לא במשרד התחבורה, שם תיפקד הכי טוב כאשר לא עשה דבר.

אפשר לחשוב על נתניהו הרבה דברים, חלקם בוודאי מוצדקים, אבל אי אפשר לומר עליו שלא אכפת לו מהמדינה. ומי שטוען זאת הוא בחזקת הפוסל במומו שלו.