בעקבות הקטטה במושבה: הופחתו 3 נקודות למכבי פ"ת

ביה"ד של ההתאחדות החמיר עם המועדון בגין המהומה שהתרחשה במשחק מול הפועל חיפה ■ "מדובר על תקיפה חסרת תקדים, מחייבת עונש קשה במיוחד"

עשרה ימים לאחר הקטטה החמורה באצטדיון המושבה בפ"ת, שפרצה בתום משחק ליגת העל בכדורגל בין מכבי פ"ת להפועל חיפה, החליט היום (ג') בית הדין המשמעתי של ההתאחדות להטיל עונש קשה במיוחד על מארחת ההתמודדות.

מספר שעות לאחר תום הדיון הסוער והמתוקשר, שהחל בשעה 14:00, נמשך יותר מארבע שעות ובו השתתפו נציגי המועדונים ובאי-כוחם, ביה"ד החליט להרשיע את מכבי פ"ת בהתפרעות, תגרה ותקיפה בנסיבות מחמירות והתנהגות בלתי ספורטיבית של ממלאי תפקידים בנסיבות מחמירות. את הפועל חיפה הרשיע ביה"ד בהתפרעות, תגרה ותקיפה, והתנהגות בלתי ספורטיבית של שחקנים.

הדיינים ישראל שמעוני וגיורא לנדאו פסקו כי 3 נקודות ליגה בפועל יופחתו באופן אוטומטי ממאזנה של מכבי פ"ת. כמו כן, נקנסה הקבוצה בסכום של 25 אלף שקל - קנס דומה לשזה שספגה הפועל חיפה, שלא ספגה מצידה עונש הפחתת נקודות. בעקבות ההחלטה, יורדת פ"ת אל מתחת לקו האדום בליגת העל, עם 30 נקודות בלבד, חמישה מחזורים לתום העונה.

פ"ת היא הקבוצה החמישית העונה בליגה שסופגת עונש הפחתת נקודות (שיא כל הזמנים). קדמו לה בני סכנין (בגין חוזה כפול), הפועל פ"ת (עקב כניסה להליך פירוק), בית"ר ירושלים (קריאות גזעניות של אוהדים) והפועל ת"א (התפרעות אוהדים). פ"ת צפויה להגיש ערעור על ההחלטה לביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל.

"תקיפה חסרת תקדים, מחייבת עונש חמור במיוחד"

עמי גניש, מאמן השוערים של מכבי פ"ת שבשיאה של הקטטה נגח בפניו של שחקן הפועל חיפה, עלי חטיב, הורחק מכל פעילות בכדורגל הישראלי ל-18 חודשים. יגאל ממן, סדרן מכבי פ"ת ומקורב למועדון, שמיד לאחר נפילתו של חטיב לדשא בעט בו, לא הועמד לדין כיוון שאינו מחזיק בתפקיד רשמי בפ"ת.

עם זאת, בנימוקי העונש התייחסו הדיינים לחלקו של ממן בתגרה: "התקיפה הקשה מצד שני ממלאי תפקידים הינה אירוע חסר תקדים המחייב עונש חמור במיוחד". הדיינים הוסיפו וציינו כי "אנו ערים לעובדה שלנאשמת אין הרשעות דומות ועבר משמעתי 'נקי' יחסית, ועם זאת, מדובר בתקיפה חסרת תקדים כאשר אחד התוקפים הינו סדרן האמון על השלטת סדר".

בכתב האישום הוסיפו הדיינים כי עונשים "מכווני קהל", דוגמת משחקי רדיוס, אינם רלוונטיים במקרה של מכבי פ"ת, שלה אין אוהדים רבים שמגיעים למשחקי הבית שלה כך או כך.

שחקני שני המועדונים שהיו מעורבים בקטטה ספגו עונשים משלהם: עלי חטיב וסטפן דנקוביץ' מהפועל חיפה הורחקו משלושה משחקי ליגה בפועל כ"א, בעוד גל אראל מחיפה הורחק משני משחקים; דני פרדה ממכבי פ"ת ספג עונש הרחקה של שלושה משחקים בפועל.