המשטרה: פרשת "בחדרי חרדים" חורגת מגבולות ישראל

בדיון הארכת המעצר של מנכ"ל האתר, אמרו נציגי המשטרה כי יבצעו בקרוב פעולות חקירה בחו"ל ■ כן ציינו נציגי המשטרה בדיון כי המנכ"ל אינו משתף פעולה עם חוקריו

‎‎התפתחות בפרשת הסחיטה באיומים לכאורה של מנהלי אתר האינטרנט החרדי "בחדרי חרדים". בעת דיון בהארכת המעצר של מנכ"ל האתר, שנערך היום (ד') בבית משפט השלום בירושלים, אמרו נציגי המשטרה כי הפרשה חורגת מגבולות ישראל, וכי בכוונת המשטרה לבצע בקרוב פעולות חקירה בחו"ל. ‏נציגי המשטרה אף ציינו בדיון כי המנכ"ל אינו משתף פעולה עם חוקריו.

מנגד, בא-כוחו של מנכ"ל האתר, עו"ד יהושע רזניק ממשרד רזניק, סרטל, סהראי, טען כי המשטרה מחזיקה את המנכ"ל בתנאי מעצר קשים, כיוון שהוא פרסם בעבר באתר תמונה שבה נראה מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, במדי קצין נאצי.

‏‏"בגלל פרסום התמונה אתה מגיע לבית המשפט, לא מפסיק לתקוף את החשוד ולהשמיע דברים שאין להם כיסוי", הטיח עו"ד רזניק בנציג המשטרה בדיון הארכת המעצר. "שחם הוא אדם ישר, ומדובר בספקולציה שקרית ומגעילה", השיב נציג המשטרה.

‏פרשת "בחדרי חרדים" נחשפה לפני כשבוע, אחרי חקירה סמויה שניהלה המשטרה במשך מספר חודשים, ועם חשיפתה היא היכתה את העולם החרדי בתדהמה. לפי החשד, מנהלי האתר הפופולרי סחטו מיליוני שקלים מרבנים, מפוליטיקאים ומאנשי עסקים חרדים, תוך איום כי אם הם לא ישלמו - יפרסם האתר מידע מביך אודותיהם.

מלבד מנכ"ל האתר, נעצרו בפרשה גם הסמנכ"ל ומנהל השיווק של האתר, והם שוהים כעת במעצר-בית. מי שהתבקש למסור עדות בפרשה הוא שר הבינוי והשיכון מש"ס, אריאל אטיאס, ששמו עלה במהלך החקירה כמי שנסחט ואוים על ידי מנהלי האתר. עם זאת, בסביבתו של אטיאס הכחישו כי הוא היה אחד הקורבנות.

‏מנכ"ל "בחדרי חרדים", שנחשב לחשוד המרכזי בפרשה, ושמו עדיין אסור לפרסום, מכחיש באמצעות סנגוריו כי ביצע עבירות פליליות. לטענתו, הוא לא יזם את הפרסומים המשמיצים שנועדו לכאורה לאפשר את הסחיטה או את הטוקבקים המשמיצים. על-פי גרסתו, האתר שימש רק כפלטפורמה לפרסומים, וייתכן כי הפרסום לא היה נכון מבחינה אתית ועיתונאית, אבל הוא לא יכול להיחשב כמעשה פלילי.

‏אתר "בחדרי חרדים" נחשב לפורטל החרדי הגדול ביותר בעולם, והוא מדווח באופן שוטף על הנעשה בעולם החרדי. ‏‎‎‏