משרד הביטחון הורה לקצץ בתקציב גלי צה"ל

תקציב התחנה מוערך בעשרות מיליוני שקלים בשנה ■ גלי צה"ל: "צה"ל כולו עובר תהליך של קיצוץ וגל"צ אינה יוצאת דופן, היא חלק מהצבא" ■ עדיין לא ברור האם הקיצוצים נוגעים רק לפרילאנסרים או גם לאזרחים עובדי צה"ל כגון רזי ברקאי

המבחן הראשון של מפקד גלי צה"ל החדש ירון דקל: משרד הביטחון הורה לדקל לקצץ בתקציב התחנה.

בשלב זה עדיין לא ידוע באיזה אופן יבוצע הקיצוץ, ואולם ההערכה היא כי יפוטרו חלק מעובדי התחנה, ובכללם חלק מהטאלנטים שלה המועסקים בחוזה פרילאנס.

מגלי צה"ל נמסר: "צה"ל כולו עובר תהליך של קיצוץ, וגלי צה"ל אינה יוצאת דופן, היא חלק מהצבא".

תקציב התחנה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, מתוכם כ-30 מיליון המגיעים מחסויות ותשדירים.

נכנס לתפקיד

ירון דקל, שרק לפני חודש התיישב על כיסא המפקד, נמצא בימים אלה בשלבי כניסה לתפקיד. במקביל, בעקבות ההוראה על הקיצוץ בתקציב, נעשית בימים אלה עבודת מטה פנימית בתחנה, שבוחנת מהיכן ניתן לקצץ תוך מינימום פגיעה בתחנה ובתכניה.

ההערכה היא שהראשונים להיפגע ממהלך זה יהיו הפרילאנסרים של התחנה, כגון השדרנים בני בשן, עינב גלילי, גורי אלפי והעורכת של "מה בוער" נורית קנטי, אך במקביל גם נבחנות אפשרויות אחרות כגון שינוי תנאי חוזה, הקטנת תקנים וכן פיטורים.

גורמים בתחנה העריכו כי הקיצוצים יחלו זמן קצר לאחר יום העצמאות, עת יסתיימו לוחות השידורים האינטנסיביים שמאפיינים את התקופה הקרובה, הכוללת את ימי הזיכרון לחללי צה"ל ולשואה ולגבורה וכן את יום העצמאות.

בגלי צה"ל ובמשרד הביטחון סירבו להגיב לפניית "גלובס" בנוגע לגובה הקיצוץ והערכת מספר המפוטרים. בנוסף, סירבו במשרד הביטחון להתייחס לשאלה האם הקיצוצים נוגעים רק לפרילאנסרים בתחנה או גם לאזרחים עובדי צה"ל כגון השדר הוותיק רזי ברקאי.