עיתונאי ערוץ 1 מסרבים לשתף פעולה עם הקמת ערוץ החדשות

ועד העיתונות וההפקה הורה לעובדים לסרב לשתף פעולה עם הנהלת רשות השידור בכל הנוגע לערוץ החדשות במסגרת ערוץ 33 ■ "מדובר במחטף לפני הרפורמה"

ועד העיתונות וההפקה של ערוץ 1 הורה אמש (ב') לכל העובדים לסרב לשתף פעולה עם הנהלת רשות השידור בכל הנוגע לערוץ החדשות החדש במסגרת ערוץ 33.

ערוץ החדשות הייעודי, שעל הקמתו הופקד זליג רבינוביץ', צפוי להיות משודר בין השעות 8:00 בבוקר ל-16:00 אחר-הצהריים.

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", הנהלת רשות השידור בונה את לוח השידורים של הערוץ הייעודי ואף מבצעת פניות לעיתונאים לצורך עבודות הכנה.

לדברי יהודה כהן, יו"ר ועד עיתונות הפקה של ערוץ 1, מהלך זה מתבצע ללא תיאום וסיכום עם הוועד. לדבריו, מדובר ב"מחטף לפני הרפורמה וניסיון להוביל מהלך חפוז בסתר שלא בשקיפות מול העובדים". בשלב זה דורש הוועד הבהרות ותיאומים עם העובדים לגבי הפעלת הערוץ.

בוועד מציינים בכעס כי בזמן שמשרד האוצר והנהלת רשות השידור מתכתשים זה בזה, מתברר שעדיין לא נמצא מקור מימון לרפורמה. "לא ברור מה הבהלה להקמת ערוץ נוסף ולגיוס עובדים חדשים, בו בזמן ש-650 עובדים עומדים להיות מפוטרים".

ועד העיתונות וההפקה לא לבד. אתמול פורסם ב"גלובס" כי ועדי העובדים המואגדים בהסתדרות פנו ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בבקשה כי יעצור את ההתקדמות הרפורמה.

מרשות השידור נמסר: "הנהלת רשות השידור מקיימת הידברות ישירה מול אגודת העיתונאים בירושלים ולא באמצעות התקשורת".

רשות השידור היא הגוף היחידי בישראל המפעיל שני ערוצי טלוויזיה ו-8 תחנות רדיו. יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, מוסיף כי "ערוץ 33 במתכונתו הנוכחית לא מקיים את שליחותו, ועל כן אושרה הסבתו לערוץ חדשות ותרבות. שידורי הניסיון של הערוץ בתחילה והפעלתו השגרתית בהמשך מבוססים על כוח-האדם הקיים והתכנים המופקים במחלקת החדשות של הערוץ הראשון, שעכשיו תקבל במת הפצה נוספת וייחודית עבורה במהלך שעות היום, כך שתהווה תחרות עיתונאית ישירה ורצינית".