מה באמת קורה בדואר?

בוקר טוב מחזיקי האג"ח של הדואר. אחרי שהתעוררתם כדאי שתפנו לנאמן האג"ח, ותדרשו שגורם אובייקטיבי מוסמך יבדוק לעומק את מצבה של החברה. אם לא תעשו את זה היום, אתם עלולים לגלות מחרתיים שיש לכם בעיה. למי ששכח - האג"ח הונפק בזמנו בלי ביטחונות, כי הדואר היא חברה ממשלתית. אם אתם מתעקשים להמשיך לישון, נלחש לכם באוזן מילה אחת - אגרקסקו.

חברת הדואר נמצאת במצב לא ברור. מצד אחד בכירי החברה יוצאים לנסיעות מיותרות להשקת בולים מסביב לגלובוס, ומצד שני נשמעות זעקות שבר על התמוטטות כספית קרובה ומצב קשה; לצד דוחות כספיים שמציגים רווח קטן, טוען המנכ"ל כי בעצם מדובר בהפסד גדול. הדוחות עצמם לא מתפרסמים במלואם, ורק גרסה "מושחרת" שלהם תצא לאור. לא ברור מהי סיבת החשאיות הזו - הדואר היא חברה ממשלתית, לא חברה פרטית, וראוי כי אזרחי המדינה יידעו מה קורה בה.

ראוי שגם מחזיקי האג"ח יפנימו שמתפתחת בעיה. מה עומקה? מה גודלה? כמה היא חריפה? האם החברה מפסידה? מרוויחה? כמה? מה הסיכון למחזיקי האג"ח? האם צריך סיוע ממשלתי? אנחנו לא יודעים, וכנראה שגם במשרד האוצר לא.

ועוד עניין - אם שר התקשורת משה כחלון רוצה להפוך את בנק הדואר לבנק חברתי, אם תולים בדואר תקוות ליצירת תחרות במערכת הבנקאית, אולי כדאי שהחברה תעמוד לפני כן בכללים בסיסיים של ממשל תאגידי. למשל, שבראש חברת הדואר, המעסיקה אלפי עובדים ומגלגלת מחזור של 2 מיליארד שקל, יעמדו אנשי מקצוע, ולא מינוי פוליטי שמקורב לשר זה או אחר.