מתרחב: 1,835 דירות חדשות יתווספו בכפר ורדים שבגליל

בנוסף כוללת התוכנית אכסון תיירותי ב-240 חדרי מלון, 120 חדרי אירוח ו-338 צימרים ■ כן הוגדר בתוכנית שטח לאזור תעסוקה משותף של מעלות תרשיחא וכפר ורדים

בכפר ורדים שבגליל המערבי יתווספו 1,835 דירות חדשות בבנייה צמודת קרקע ובבנייה רוויה, כך הוחלט בשבוע שעבר בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון.

הישוב, המאופיין באוכלוסייה אמידה, כולל היום 1,700 בתי אב. במסגרת תוכנית מינהל מקרקעי ישראל שאושרה תתאפשר בניית דירות חדשות בבתים צמודי קרקע, בתים בבנייה מדורגת, בתים בבנייה טורית ודירות בבנייה רוויה.

בנוסף כוללת התוכנית אכסון תיירותי ב-240 חדרי מלון, 120 חדרי אירוח ו-338 צימרים. כן הוגדר בתוכנית שטח לאזור תעסוקה משותף של מעלות תרשיחא וכפר ורדים.

הישוב הוקם על 7,000 דונם, קרקע שקיבל התעשיין סטף ורטהיימר ב-1979 מהמינהל עם הרשאה לתכנון. יוזמתו היתה להקים ולפתח ישוב קהילתי התואם לחזונו, כחלק מתוכנית רחבה שכללה את אזור התעשייה תפן. הישוב עלה על הקרקע ב-1984 והמבנה הראשון שנבנה בו היה בית ספר יסודי.

עם השנים החלו להתפתח מקורות התעסוקה באזור וחלה עלייה בביקושים למגורים בישוב. רפי אלמליח, סמנכ"ל התכנון של המינהל, ציין שהתוכנית תענה על צורך בדיור ברמות שונות ולכן מציעה מגוון של דגמי מגורים כולל צמודי קרקע במרקם "כפרי" ובנייה רוויה במרקם "עירוני". זאת במטרה לענות על צרכיה של אוכלוסייה מגוונת מבחינת גילאים ויכולות הכלכליות.

לדברי מנהל המינהל, בנצי ליברמן, "התכנית תספק מענה לביקוש הרב שיש למגורים בכפר ורדים בפרט ובגליל בכלל. התפתחותו של כפר ורדים וגידולו יהיו ללא ספק נדבך חשוב לפיתוח הגליל. אני מאמין שהצלחת היוזמה למעבר מפעלים יצרניים ברמות הגבוהות ופעילויות עסקיות נלוות לגליל לא תתרחש ללא מתן מענה הולם למגורי היזמים והמועסקים במפעלים שהגליל כה משתוקק לבואם. כפר ורדים במובן זה הוא מענה הולם לצורך זה וברמה הנדרשת".