לוזון: המדינה שלנו אלימה, לא רק השחקנים או האוהדים

יו"ר ההתאחדות לכדורגל התייחס לאירועי האלימות האחרונים במגרשי הכדורגל; לא העלה כלל את האפשרות כי יסיק מסקנות אישיות ויתפטר מתפקידו

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, יצא הערב (א') בהודעה כתובה לתקשורת בה התייחס לאירועים האלימים האחרונים בכדורגל הישראלי. למרות עשרות עיתונאים ואנשי תקשורת שזומנו למסיבת עיתונאים באצטדיון רמת גן, בהתאחדות לכדורגל בחרו שלא לאפשר ליו"ר לענות על שאלות ולוזון עזב בתום עשר דקות בהן קרא הודעה מן הכתב.

נאומו של לוזון הגיע בעקבות אירועי האלימות האחרונים בליגות הכדורגל, ששיאם במשחק הליגה הלאומית בין הפועל ר"ג לבני לוד ביום שישי - אירוע אשר לאחריו הכריז לוזון על דחיית מחזור משחקי שתי הליגות הבכירות (העל והלאומית), שתוכנן לשבת האחרונה.

"בחודש האחרון נפל דבר בכדורגל הישראלי, נפרצו כל הסכרים", אמר לוזון בראשית דבריו, "ביום שישי האחרון קיבלנו את האירוע הקשה באיצטדיון ווינטר ברמת גן שזיעזע כל אדם תרבותי במדינת ישראל, אשר בעקבותיו החלטתי לבטל את מחזור המשחקים האחרון", אמר לוזון והוסיף: "אני, אנחנו בהתאחדות, עושים חשבון נפש כבר זמן מה. נבחרתי בבחירות דמוקרטיות, מעולם לא התפרנסתי מזה, כל מה שאני עושה אני עושה מאהבה לכדורגל. עשינו הרבה דברים והקמנו איצטדיונים רבים, וגולת הכותרת יורו 2013 לנבחרות צעירות שיתקיים בישראל בשנה הבאה. הוכחתי שאני איש של עשייה ולא רק של דיבורים".

"כרגע, בראש סדר העדיפויות יש להחזיר את האמון של הציבור הישראלי בכדורגל ולהחזיר אותו ליציעים, המדינה שלנו היא מדינה אלימה וניתן לראות זאת גם בבתי הספר ולא רק האוהדים או השחקנים, ולכן המדינה צריכה לטפל בתופעת האלימות. אני יכול לומר לכם באמונה שלמה כי בתי הדין של ההתאחדות ישרים והוגנים, אבל הכוח שלהם נובע מאמון הציבור, והאמון נשחק ולכן יש להשיבו".

בהמשך דבריו אמר לוזון כי החליט שהשופט אורי גורן יעמוד בראש בתי דין אלו כדי לחזקם וכי בכוונתו להקים ועדה שתבחן לעומק את נושא האלימות במגרשים ותפעל לשנות את המצב ולהשיב את אמון הציבור שנפגע קשות בשבועות האחרונים.

לוזון כלל לא התייחס לאפשרות כי יסיק מסקנות אישיות בעקבות האירועים האחרונים והשפל אליו הגיע הכדורגל, וציין כי יש לראות באופן טבעי את אהדתו למכבי פתח תקווה. "רציתי לומר גם משהו בנימה אישית", אמר היו"ר, "בשבת האחרונה נשיא הבונדסליגה ישב ביציע עם צעיף של דורטמונד וקפץ בגולים, כי הוא אוהד דורטמונד וזה היה משחק ההכתרה שלה לאליפות. כולנו, כל אחד מאיתנו, הוא גם אוהד כדורגל, כל אחד קופץ וחוגג כשהקבוצה שלו מבקיעה. אבל אני מבין שכאן זה לא גרמניהף ושאני זה לא כל אחד. מכבי פתח תקווה היא הקבוצה אותה אני אוהד, אבל עכשיו הכדורגל הישראלי והמאבק להצלתו הוא מפעל החיים שלי כיושב ראש ההתאחדות. ואני מבין שכל העיניים נשואות אליי וחשוב שכל פעולותיי, גם כאשר הן תקינות בעייני במאת האחוזים - העיניים של האחרים חשובות לא פחות".

העניין המהותי ביותר עליו דיבר לוזון הוא פנייה שעשה ליעקב שחר, במסגרתה ביקש לוזון מנשיא מכבי חיפה כי יעמוד בראש ועדה שתורכב מאנשי ציבור, שתעלה הצעות תוך 60 יום לשיפור פני הכדורגל והמאבק באלימות. לוזון אמר כי הוא ממתין לתשובתו של שחר בעניין.