P&G, נטו, שסטוביץ וטונה סטארקיסט מעלות מחירים

פרוקטר אנד גמבל הודיעה על עליות מחיר של 4%-6% בשמפו פנטן והד אנד שולדרס ■ טונה סטארקיסט העלתה את מחיר הטונה ב-5%-15% ■ קבוצת נטו העלתה את מחירי שימורי טונה ויליגר ב-10% ■ שסטוביץ ייקרה את המותג פלמוליב

הייתה מחאה? חברת פרוקטר אנד גמבל (P&G) הודיעה לרשתות השיווק כי היא מבקשת לבצע עליית מחיר של 4%-6% בשורה ארוכה של מוצרים - כך נודע ל"גלובס". לא ברור לפי שעה אם החברה הצליחה להגיע להסכמות עם הרשתות בדבר עליית המחיר.

החברה מבקשת להעלות את מחיר מוצרי וולה לשיער, שמפו פנטן ונוזל כלים פיירי בשיעור של 6%. כן מבקשת החברה להעלות את מחיר מוצרי הד אנד שולדרס בשיעור של 4.5% ואת מחיר הצבע לשיער קולסטון בשיעור של 4%.

פרוקטר אנד גמבל מצטרפת למספר חברות שביצעו עליות מחיר בימים האחרונים. כך למשל העלתה טונה סטארקיסט את מחיר הטונה בשיעור של 5%-15%, קבוצת נטו העלתה את מחירי שימורי טונה ויליגר בשיעור של 10%, חברת שסטוביץ העלתה את מחירי המותג פלמוליב ועוד.

P&G ישראל פועלת כשלוחה של החברה הבינלאומית. מחירי חלק ממוצריה של החברה בישראל גבוהים בעשרות אחוזים ממחיריהם במערב. הדבר נכון גם לגבי מותגי החברות הבינלאומיות האחרות.

כך, על-פי נתוני אתר מיי סופרמקט, מחיר קצף גילוח ג'ילט לעור רגיש בישראל גבוה ב-43%-63% בהשוואה לאנגליה. בזמן שבאנגליה המוצר נמכר ב-10.5 שקל, בישראל עומד מחירו על 15-17 שקל.

מחירה של משחת שיניים קולגייט 100 מ"ל בישראל, הוא כפול ויותר ממחיר אותה משחה באנגליה, שם היא נמכרת ב-6 שקל בלבד.

בהתייחס לעליית המחיר של טונה ויליגר מוסרים בקבוצת נטו כי "במהלך השנה האחרונה היו שתי עליות מחירים: האחת הייתה לפני קצת פחות משנה, השנייה דווחה בחודש דצמבר 11, אך נכנסה לתוקף רק החודש (אפריל). בשורה התחתונה, החל מהחודש העלייה השנייה שדווחה בדצמבר נכנסה לתוקף, לכן זו אינה עליית מחירים חדשה".

משסטוביץ, יבואנית קולגייט-פלמוליב, נמסר כי "החברה הוזילה משחות שיניים ומברשות שיניים לילדים תחת המותג קולגייט בשיעור של בין 15%-24%. כמו כן, היא נאלצת לעלות פריטים מסוימים באחוזים בודדים עקב התייקרות חומרי הגלם".

את תגובת פרוקטר אנד גמבל לא ניתן היה להשיג.

פרוקטר
 פרוקטר