סערה בחינוכית: לשדר תוכנית על תפקוד מיני של קירחים?

הרשות השנייה קבעה הפרה לחינוכית, לאחר ששידרה בשעות הצהריים בחול המועד פסח תוכנית שבחנה את הקשר בין שיער ראשם של גברים לבין ביצועיהם המיניים

חינוך מיני בחינוכית: הרשות השנייה קבעה הפרה לטלוויזיה החינוכית, לאחר ששידרה תוכנית בעלת אופי מיני בשעות הצהריים בחול המועד פסח.

התוכנית, שבחנה את הקשר בין שיער ראשם של גברים לבין ביצועיהם המיניים, כללה ראיון עם סקסולוג ולוותה בצילומים של זוגות "בעלי אופי מיני", כדברי הרשות.

הטלויזיה החינוכית הודיעה לרשות השנייה כי תבדוק את התכנים של כל פרקי תוכנית המדע.

בלשכת נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, התקבלו בשבוע האחרון תלונות של הורים שילדיהם צפו בתוכנית המדע לנוער "גלילאו" בטלוויזיה החינוכית בשעות הצהריים.

בתוכנית המשודרת בשעה 14:30 הציגה מנחת התוכנית, הילה קורח, דיון על הקשר הקיים בין אורך שיערם של גברים לבין תפקודם המיני וביצועיהם במיטה ומחוצה לה. בין היתר התראיינו בתוכנית נשים וסקסולוג גרמני, שדיברו על ליבידו גברי, הורמונים וכן על ביצועיהם המיניים של קירחים. ברקע נראו זוגות בשלבי עירום שונים בתנוחות שונות.

"על הטלויזיה החינוכית היה לנהוג בחובת זהירות מוגברת ולבדוק בשבע עיניים את התכנים לפני ששודרו לבני-נוער בשעת צהרים", קבע היום (א') רגב.

בעקבות הפנייה פתחה הרשות השנייה הליך של הפרה כנגד הטלויזיה החינוכית. בעקבות הפניות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו פנתה לזכיין המשדר, הטלוויזיה החינוכית.

"במציאות של ימנו, בה שני בני-הזוג עובדים עד שעות הערב, והילדים נותרים לבדם בבית, ילדים רבים צופים לבד בטלוויזיה ובמחשב, שהופכים לכלי הבידורי המרכזי שלהם. אנו, כנציגי הציבור, מחויבים לעשות הכול על מנת שבשעות אלה בהן צופים הילדים, הם יצפו בתכנים ראוים ונקיים עד כמה שניתן מגילוי אלימות, מין ושפה בוטה", אמר רגב.

מהחינוכית נמסר בתגובה כי התוכנית "גלילאו" הינה תוכנית מדע ודעת, וכל התכנים בה והנושאים בהם היא עוסקת הם בעלי הקשר מדעי מובהק. הקטע המדובר הוא בעל הקשר מיני מרומז בלבד, ואי-סיווגו נובע מטעות. אנו נבדוק שנית את תכני הפרקים בסדרה, והם יסווגו בהתאם".