בעל עסק על 10,500 שקל שלא נרשמו: "הפקידה חדשה"

12 צוותים של רשות המסים ערכו 101 ביקורות בעסקים באזור רמלה ■ ב-13% מהביקורות נמצאו ליקויים, וב-11% נמצא אי-רישום תקבולים

"הפקידה חדשה ורק התחילה ללמוד את העבודה" - זה ההסבר שהעניק בעל מפעל ברמלה בעת ביקורת של רשות המסים במקום, בה נמצאו 2 צ'קים על סך 10,500 שקל שלא נרשמו בספרי העסק. "לא הייתה לי כוונה לא לרשום אותם", הוא הוסיף.

12 צוותים של רשות המסים ערכו 101 ביקורות בעסקים בענפי המסחר והשירותים. ב- 13% מהביקורות נמצאו ליקויים, וב-11% נמצא אי-רישום תקבולים. הביקורת נערכה במהלך מבצע שערך בתחום שיפוטו משרד השומה רמלה בתחילת השבוע שעבר.

"מטרות המבצע היו הגברת ההרתעה והציות וסיוע לעבודת השומה באמצעות ממצאי הביקורת", נכתב בהודעה שהוציאה רשות המסים לתקשורת. "לפני המבצע נבחרו העסקים המיועדים לביקורת מתוך ענפים בתוכנית העבודה, וכן נבחרו עסקים לגביהם התקבל מידע המעלה חשד לאי-רישום תקבולים".

בביקורת בעסק לעיצוב גרפי נמצא טופס הפקדת בנק בסך 3,000 שקל שלא נמצא לו רישום בספרי העסק. בעלת העסק טענה כי הלקוח לא שילם את כל התשלום, ולכן היא לא רשמה.

כמו כן, בגן ילדים בבית-שמש נמצאו המחאות דחויות בסך של 6,700 שקל שהתקבלו מהורי הילדים ולא נרשמו בספרים. הגננת טענה כי לא רשמה את ההמחאות בגלל שהסכום שקיבלה הוא גבוה יותר ממה שהיו צריכים ההורים לשלם, והם היו אמורים להביא לה המחאות אחרות.