משפטנים בכירים על גבעת האולפנה: "חורבן שלטון החוק"

מחר אמורה להתפרסם עצומה שעליה חתמו כ-30 משפטנים, בה הם מוחים על הודעת המדינה לבג"ץ לפתוח מחדש תיק סגור הנוגע להתחייבות להרוס את בתי המתנחלים שנבנו בגבעת האולפנה בהתנחלות בית-אל, על קרקע פרטית פלסטינית

רשימה ארוכה של משפטנים בכירים מוחים נגד הודעת המדינה לבג"ץ, שבה מתבקשים השופטים על-ידי הפרקליטות לפתוח מחדש תיק סגור, הנוגע להתחייבות המדינה להרוס את בתי המתנחלים שנבנו ב"גבעת האולפנה" בהתנחלות בית-אל, על קרקע פרטית פלסטינית. זאת, בעקבות הודעת המדינה על רצונו של הדרג הפוליטי לבחון מחדש את סדרי העדיפויות במימוש המדיניות הקיימת, של הריסת בתי מתנחלים שנבנו על קרקע פרטית פלסטינית.

מחר (ג') אמורה להתפרסם בעיתונות עצומה שעליה חתמו כ-30 משפטנים, ובין היתר, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מיכאל בן-יאיר, המשנה ליועץ לשעבר עו"ד יהודית קרפ, השופטת בדימוס סביונה רוטלוי, פרופ' מרדכי קרמניצר, הפרופסורים למשפטים איל בנבנישתי, גד ברזילי, אייל גרוס, נטע זיו, אלון הראל, גיא מונדלק, יובל מרין, ארנה בן נפתלי, פרנסס רדאי, עו"ד טליה ששון שהיתה בעבר בכירה בפרקליטות, ועוד אחרים.

בעצומה, שכותרתה "חורבן שלטון החוק", נכתב כי "בשבוע שעבר הודיעה ממשלת ישראל לבית המשפט העליון, כי אינה מתכוונת לבצע את התחייבותה, שעוגנה בפסק דין סופי, לפנות פלישה ובנייה לא חוקית ולהחזיר אדמה לבעליה החוקיים. הממשלה אף ביקשה לפתוח מחדש את התיק ולבטל את פסק הדין שנה לאחר שניתן. הפרת התחייבות לבית המשפט העליון, והבקשה לבטל פסק דין סופי שלו, הם צעדים חמורים ומסוכנים, חסרי תקדים, המהווים חורבן לשלטון החוק ופגיעה קשה במעמדו של בית המשפט. הדבר חמור במיוחד כשהוא נעשה על ידי ממשלת ישראל ובהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, המחויבים בנאמנות למדינת ישראל ולחוקיה. אי-קיום פסקי דין וביטולם בדיעבד מאיימים על עתיד הדמוקרטיה בישראל, כי אם כללי המשחק הדמוקרטי לא חלים על כולם, ייתכן שלא יחולו כלל".