נענע10 ומיקרוסופט מפרקים את השת"פ לפרסום באינטרנט

‎אחרי שנתיים: גוף הפרסום ‏MASA‏ מתפרק ■ הגוף היה משותף לנענע10 ולמיקרוסופט, ובעבר אף מכר שטחי פרסום בעמוד הבית של פייסבוק

‎‎שנתיים אחרי שהקימו את הגוף המשותף ‏MASA‏ למכירת שטחי פרסום באינטרנט, נענע10 ומיקרוסופט מפרקים את החבילה. המותג שקם כדי לשבור את הדואופול של שוק הפרסום הישראלי - וואלה ו-‏‏ynet‏ - עשוי לסיים את דרכו, לאחר שמיקרוסופט החליטה שלא לחדש את ההסכם בין הצדדים, שייגמר ביוני הקרוב.

‏‏מאז החתימה על ההסכם באפריל 2010, קבוצת ‏MASA‏ הציעה את שטחי הפרסום בנכסים הטכנולוגיים של מיקרוסופט - אתר msn‏ ישראל, תוכנת מסנג'ר ואתר הוטמייל - לצד שטחי פרסום בנענע10, כשגולת הכותרת הייתה מכירת שטחי פרסום בעמוד הבית של פייסבוק (עמוד הניוז פיד).

ואולם, בהדרגה הגוף המשותף הלך ואיבד את שותפיו. בחודש מארס החליטה פייסבוק להתנתק מ-‏MASA‏ ולהתחיל למכור את שטחי הפרסום באופן ישיר מול המפרסמים, באמצעות שני עובדים ישראליים שיושבים במטה החברה באירלנד, נמרוד הלוי ואלעד ברינדט. כעת, כאמור, החליטה מיקרוסופט לסיים גם היא את ההסכם עם נענע10.

‏עדיין לא ברור כיצד מיקרוסופט תפעל באשר למכירת שטחי המדיה באתר ‏msn‏, מסנג'ר והוטמייל וכן באשר לתוכן באתר, שנשען עד כה על תכני אתר נענע10. יש לציין כי אתר הבית של ‏‏MASA‏ עדיין מציג את הקבוצה כנציגה הבלעדית למכירת שטחי פרסום בעמוד הבית של פייסבוק.

‏מ-‏msn‏ ישראל ונענע 10 נמסר בתגובה כי "בחודש פברואר, לאחר שנתיים של פעילות משותפת, החליטו הצדדים להפסיק את המכירה המשותפת של מדיה באמצעות ‏‏MASA‏. ההחלטה התקבלה בהסכמה וברוח טובה, כששני הגופים ימשיכו לתמוך בפעילות המשותפת עד ל-30 ביוני השנה".

‏על-פי נתוני ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט, בחודש מארס גלשו לאתרי קבוצת ‏MASA‏ כ-2 מיליון גולשים בפועל (‏Real Users‏) - כש-500 אלף מהם מגיעים מהפעילויות השונות של מיקרוסופט. נתונים אלה מציבים את ‏‏MASA‏ במקום השלישי בדירוג קבוצות האתרים הבולטות - אחרי קבוצת וואלה וקבוצת ‏ynet‏ ומעט מעל קבוצת ‏mako‏.