התקדמות לקראת חתימת הסכם מימון הרפורמה ברשות השידור

מנכ"ל האוצר, דורון כהן, ושני סגני החשכ"ל, גבי שוחט ואבי גבאי, נפגשו עם יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ויישבו מספר מחלוקות שהעיבו על מימוש הרפורמה

התקדמות לקראת חתימת הסכם המימון של הרפורמה ברשות השידור. לאחר תקופה מתוחה מאוד בין משרד האוצר ורשות השידור, נפגשו בשבוע שעבר מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, ושני סגני החשב הכללי, גבי שוחט ואבי גבאי, עם יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ויישבו מספר מחלוקות שעלו באחרונה והעיבו על מימוש הרפורמה.

יש לציין כי ההתקדמות הושגה בעיקר הודות לכניסתו של כהן לתהליך והסכמתו העקרונית כי יש לכבד את מתווה הרפורמה שנחתם לפני כחודשיים.

מאז נחתם הסכם מתווה הרפורמה ברשות בפברואר השנה, התגלעו מספר מחלוקות עקרוניות בין האוצר והרשות בעיקר סביב נספח הנדל"ן המצורף להסכם. זאת לאחר שיו"ר הרשות טען כי נספח הנדל"ן שהציע האוצר חורג באופן משמעותית ממתווה הרפורמה העקרוני שנחתם בין הצדדים רק לפני 3 חודשים.

המחלוקת המרכזית הייתה על עמידתו של האוצר על כך שהשקעה בנכס החדש, שייבנה במרכז הארץ כתחליף לנכס בקריה, לא תעבור את ה-40 מיליון שקל, כפי שמצוין במתווה הרפורמה. ברשות השידור טענו כי סכום זה אינו ריאלי. ועדת הנדל"ן של מליאת רשות השידור החליטה במחאה שלא להגיב לנספח.

בפגישה שנערכה לאחרונה הודיע גילת כי הרשות מכבדת את המתווה ככתבו וכלשונו, וכי אין בכוונתה לחזור בה מסעיף כזה או אחר. אי לכך הסכום המקורי שעומד על 40 מיליון יישאר בעינו. סגן החשכ"ל, גבי שוחט, אמר עוד בישיבה כי תוך מספר ימים האוצר יעביר נספח נדל"ן מתוקן.

בתוך כך, האוצר דרש בישיבה כי הרשות תכין תוכנית רב-שנתית לפריסת ההשקעות המתוכננות בטכנולוגיות בסכום כולל של 330 מיליון שקל. הצדדים סיכמו כי התוכנית תועבר לידי האוצר כבר בתקופה הקרובה.

כמו כן סוכם כי הרשות ואגף החשכ"ל יגבשו בימים הקרובים נוסחה, לפיה תתאפשר רכישה של הפקות מקור ישראליות.