מופז, לפני חודשיים: "לא אשב בממשלה עם נתניהו. זה ברור?"

מופז, שבחר הלילה להיכנס לממשלת אחדות עם נתניהו, התבטא בחודשיים האחרונים בחריפות נגדו ■ ב-3 במארס כתב מופז בפייסבוק: "תקשיבו טוב, אני לא אכנס לממשלה של ביבי. זו ממשלה רעה. מספיק ברור?"

החלטתו של ח"כ שאול מופז להצטרף הלילה לממשלת אחדות יחד עם רה"מ בנימין נתניהו באה בהפתעה גמורה במערכת הפוליטית וגם לאזרחי ישראל, בייחוד אם בוחנים את אמרותיו של מופז מהתקופה האחרונה. מופז ניצל כל במה כדי לתקוף את נתניהו וממשלתו, ורק לפני חודשיים הצהיר קבל עם ועדה כי לא יסכים לשבת בממשלה עם נתניהו.

"תקשיבו טוב", כתב מופז בדף הפייסבוק שלו ב-3 במארס, "אני לא אכנס לממשלה של ביבי. לא היום, לא מחר ולא אחרי שאעמוד בראשות קדימה ב-28 במארס. זו ממשלה רעה, כושלת ואטומה וקדימה בראשותי תחליף אותה בבחירות הבאות. מספיק ברור?".

שאול מופז / צלם: מתןך פידר
 שאול מופז / צלם: מתןך פידר

בראיון שהעניק ל"גלובס" ב-5 באפריל תקף מופז בחריפות את נתניהו וממשלתו והניף את הדגל החברתי.

"נתניהו סובל מנחיתות ערכית משמעותית, המשפיעה על שורשי המדיניות שלו ועל ההתנהלות שלו כראש הממשלה. נתניהו מייצג באישיותו את כל מה שהתקלקל כאן בשנים האחרונות. הוא אדם ציני - הכול נבחן בשיקולים קרים ותועלתניים ברמה האישית והפוליטית. נתניהו עושה מה שטוב לנתניהו, ולעזאזל המדינה. במובן הזה, אני לא תמיד סומך על שיקול דעתו ועל המניעים שמאחורי ההחלטות שהוא מקבל - קטנות כגדולות. נתניהו מייצג את הנהנתנות וחוסר הצניעות שבפוליטיקה הישראלית. מנהיגים כאלה לא יכולים לראות את האזרחים בגובה העיניים ולעולם לא יבינו כיצד חש אזרח מהשורה. בעיקר, נתניהו הוא מנהיג שנמנע מערך ההכרעה. הוא צופה מן הצד על ההתרחשויות והאירועים - נגרר ואינו מוביל", אמר מופז באותו ראיון.

מופז הבטיח גם להוזיל את הדלק ולבטל את המע"מ על המים, הכרזות שנראות כעת ריקות מתוכן כיוון שהסיכוי שממשלת נתניהו תסכים לכך אפסיים.

"הבחירות תהיינה בקרוב, אולי אפילו בקרוב מאוד", הצהיר אז מופז. "אמרו שאני אצטרף לממשלה, אמרו שאני אתרסק בבחירות הפנימיות, אמרו הרבה מאוד דברים. לאורך כל חיי סירבתי להיות קורבן של המציאות, אלא ליצור אותה. רשמו לעצמכן שקדימה בהנהגתי תרכיב את הממשלה הבאה. רשמתן? אני חי בתוך עמי, אני רואה את היאוש, אני יודע מה צריך לעשות ויש בי הכוח, התעוזה, הנחישות והמחויבות לעשות זאת".